Příští rok se nemají pravidla měnit příliš výrazným způsobem, a tak někteří neočekávají zásadní změny v rozložení sil. Není to ale úplně pravda. McLaren například přechází na motory Mercedes a bude zajímavé sledovat, jak ho to ovlivní. Ferrari pak napravuje škody v oblasti pohonných jednotek.
Vloni byla pohonná jednotka z Maranella postrachem všech rovinek. Letos s trochou nadsázky a špetkou ironie patří do GP2, jak by řekl klasik. Za vším jsou technické směrnice z konce loňského roku a tajná dohoda s FIA.
Ferrari vloni počítalo se silným motorem, a tak podle toho postavilo i svůj vůz.
Lze očekávat, že ostatní nebudou přes zimu sedět se založenýma rukama, ale v Maranellu mají samozřejmě nižší základ, ze kterého mohou růst.
Franco Nugnes píše pro italskou mutaci Motorsport.com, že nová pohonná jednotka Ferrari přinese některá řešení navržená pro projekt 2022, bude mít o něco menší turbo, zlepší výkon MGU-H a přinese inovativní mezichladič.
Očekává se, že změny přinesou celkově asi 30 koní navíc. Nejlepší motor na startovním roštu to tedy nebude, ale Ferrari významně sníží ztrátu na konkurenci.
Ferrari nechystá revoluci. Je vyloučeno, že dojde k rozmístění turba a kompresoru tak, jak to mají u Mercedesu a Hondy. V Maranellu nechtějí měnit architekturu pohonné jednotky, ale nová verze by měla vést ke zvýšení výkonu.
Samotnému spalovacímu motoru se interně říká superrychlý. Není to vyjádření očekávaného výkonu ale spíše procesu uvnitř.
Motor využívá spalovací komoru schopnou zajistit fázi spalování s velmi rychlou dobou zapálení. V jistém ohledu se to blíží dieselové technologii. Šestiválec bude mít také zcela odlišné sací a výfukové potrubí.