Ferrari chystá nové přední křídlo. Obětuje část své rychlosti

Ferrari se snaží vyřešit své problémy, které se týkají práce s pneumatikami. Do Francie chystá nové přední křídlo.
Ferrari chystá nové přední křídlo. Obětuje část své rychlosti

V Kanadě by na tom mělo být Ferrari kvůli náročnosti okruhu na výkon motoru lépe, i když nelze očekávat, že by konkurenti z Mercedesu ztráceli. Stříbrné šípy přivezou nový motor, který by podle spekulací mohl překonat hranici 1000 koní a to poměrně výrazně.

Pro okruh Paula Ricarda chystá Ferrari podle Franca Nugnese z italské verze Motorsport.com nové přední křídlo.

Analýza: Souboj vývojářů Ferrari a Mercedesu. Proč se Mercedesu daří a v čem tkví problém Ferrari?

Analýza: Souboj vývojářů Ferrari a Mercedesu. Proč se Mercedesu daří a v čem tkví problém Ferrari?

Jeho úkolem je dodat více přítlaku a to i za cenu obětování části rychlosti na rovinkách. Nové křídlo ale nemá podkopat filozofii outwashe – tedy odklonu špinavého vzduchu od zbytku karosérie.

Klepněte pro větší obrázek

Přední křídlo plní několik různých funkcí. Jednou z nich je produkce víru, který se podle místa vzniku označuje jako „vír Y250“. Vzniká v oblasti (1). Cílem je následně zajistit, aby tento vír dorazil k okrajům podlahy a utěsnil je.

Střední část křídla (2) se stará o generování přítlaku. Okrajová (3) část od konce log až po vnější okraje křídla, se stejně jako ta první stará o outwash – odklon vzduchu od zbytku karosérie. 

Více o různých filozofiích předních křídel ve starším článku.

Ferrari naopak podle dosavadních informací nechystá v letošním roce změnu svého zavěšení, které by také mohlo hrát roli při práci s pneumatikami.

 Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Sébastien Buemi byl s Toyotou nejrychlejší během testů v Le Mans

15:52 | Sainz dostal novou pohonnou jednotku. Tak jako tak odstartuje poslední...
18:13 | Incident mezi Pérzem a Grosjeanem bez trestu....
17:20 | Pérez a Grosjean předvoláni před sportovní komisaře kvůli incidentu v posledním tréninku.
16. listopadu | Nové pneumatiky, jedno rychlé kolo. Podle Norrise kvalifikace maskují problémy McLarenu. V kvalifikacích je to dobré, závodní tempo je ale na úrovni Renaultu a Racing Pointu.

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink Albon (1:16.142, mokro)
2. trénink Vettel (1:09.217)
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink Hamilton (1:08.320)
Kvalifikace Verstappen (1:07.508)
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10