Ferrari chystá nové přední křídlo. Obětuje část své rychlosti

Ferrari se snaží vyřešit své problémy, které se týkají práce s pneumatikami. Do Francie chystá nové přední křídlo.
Ferrari chystá nové přední křídlo. Obětuje část své rychlosti

V Kanadě by na tom mělo být Ferrari kvůli náročnosti okruhu na výkon motoru lépe, i když nelze očekávat, že by konkurenti z Mercedesu ztráceli. Stříbrné šípy přivezou nový motor, který by podle spekulací mohl překonat hranici 1000 koní a to poměrně výrazně.

Pro okruh Paula Ricarda chystá Ferrari podle Franca Nugnese z italské verze Motorsport.com nové přední křídlo.

Analýza: Souboj vývojářů Ferrari a Mercedesu. Proč se Mercedesu daří a v čem tkví problém Ferrari?

Analýza: Souboj vývojářů Ferrari a Mercedesu. Proč se Mercedesu daří a v čem tkví problém Ferrari?

Jeho úkolem je dodat více přítlaku a to i za cenu obětování části rychlosti na rovinkách. Nové křídlo ale nemá podkopat filozofii outwashe – tedy odklonu špinavého vzduchu od zbytku karosérie.

Klepněte pro větší obrázek

Přední křídlo plní několik různých funkcí. Jednou z nich je produkce víru, který se podle místa vzniku označuje jako „vír Y250“. Vzniká v oblasti (1). Cílem je následně zajistit, aby tento vír dorazil k okrajům podlahy a utěsnil je.

Střední část křídla (2) se stará o generování přítlaku. Okrajová (3) část od konce log až po vnější okraje křídla, se stejně jako ta první stará o outwash – odklon vzduchu od zbytku karosérie. 

Více o různých filozofiích předních křídel ve starším článku.

Ferrari naopak podle dosavadních informací nechystá v letošním roce změnu svého zavěšení, které by také mohlo hrát roli při práci s pneumatikami.

 Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Sébastien Buemi byl s Toyotou nejrychlejší během testů v Le Mans

11:20 | Alexander Albon nasadí novou specifikaci motoru Honda. Čeká ho penalizace.
24. června | Toto Wolff navrhuje zrušit šikanu na rovince Mistral na okruhu Paula Ricarda. Okruhy s dlouhými rovinkami (Montreal, Baku) prý nabízí lepší show.
23. června | Steiner označil víkend ve Francii za nejhorší v historii týmu.
23. června | Norrise a Ricciarda doplní u stewardů Raikkonen.

GP Rakouska 2019

Pátek 28. června 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 29. června 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 30. června 2019
Závod 15.10