Ferrari chystá ještě letos upgrade pohonné jednotky. Velké změny budou i v příštím roce

Ferrari podle svého šéfa zatím neví, kdy nasadí vylepšenou pohonnou jednotku. Intenzivně pracuje ale také na té příští.
Ferrari chystá ještě letos upgrade pohonné jednotky. Velké změny budou i v příštím roce

Ferrari se chce v roce 2022 vrátit do boje o titul. Pomoci mají radikální změny pravidel i nová pohonná jednotka. Její část nasadí Ferrari už letos. 

Podle pravidel mohli výrobci nasadit mezi koncem loňské a začátkem letošní sezóny jednu novou verzi pohonné jednotky. Většina tak udělala na začátku sezóny. Ferrari také, ale jen u části pohonné jednotky. Hybridní část je loňská. 

Honda potvrdila vylepšení baterie. Měla pomoci Verstappenovi k výsledkům z poslední doby

Honda potvrdila vylepšení baterie. Měla pomoci Verstappenovi k výsledkům z poslední doby

Kromě toho v Maranellu pracují na voze pro příští rok. „Nyní je doba, kdy se obvykle zmrazuje geometrie šasi a celá koncepce vozu, uspořádání zavěšení, uspořádání chlazení, takže řekněme, že koncept je už hodně pokročilý,“ řekl Binotto pro F1.com.

„Koncept je zmrazený, šasi je ve výrobě, takže je čas, abychom pokračovali v práci na tvaru karoserie, na aerodynamice, křídlech atd. a hodně pracujeme na pohonné jednotce – pohonná jednotka bude příští rok zcela nová z hlediska konceptu i designu...“

Černé na bílém: Jak proběhne zmrazení pohonných jednotek

Černé na bílém: Jak proběhne zmrazení pohonných jednotek

Hybridní část ale nasadí Ferrari už letos. „Pro nás bude důležité udělat nejvýznamnější krok, který můžeme, protože víme, že to bude určitým způsobem konečný rozdíl, pokud jde o výkon pohonné jednotky,“ říká Binotto s ohledem na zmrazení vývoje v příštím roce.

„Cílem je pokusit se ztrátu omezit, uzavřít ji, takže proto na motoru tvrdě pracujeme a je to klíčový moment, kdy je třeba nejen najít výkon, ale začít plně homologovat spolehlivost produktu pro příští sezónu.“

„Jde o změnu technologie na straně hybridů. Abychom je mohli zavést, potřebujeme zajistit přepravu materiálů, a protože jsou to nebezpečné materiály, potřebujeme pro ně plnou homologaci a certifikaci, takže nejde jen o to vyvinout hybridní systém na dynamometru a nějak prokázat spolehlivost, ale je tu spousta aspektů, které je třeba vyřešit, aby byly k dispozici na trati.“

Aktualizace: Leclerc dostane novou pohonnou jednotku v Soči

Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

Váš názor Další článek: F1 zruší jednu z tradic. V Monaku se už nebude trénovat ve čtvrtek
18. října | Fernando Alonso zdá se pojede v USA se designem helmy, kterým chce podpořit sopečnou erupcí zasažený ostrov La Palma. Více uveřejní ve čtvrtek.
18. října | Bývalý šéf motorářů Renaultu Remi Taffin našel novou práci. Bude technickým ředitelem společnosti ORECA, který působí ve vytrvalostních závodech.
17. října | Kimi Räikkönen dnes slaví 42. narozeniny.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00