Ferrari chce dohnat Mercedes inovacemi

Ferrari pracuje pochopitelně nejen na šasi, které uvidíme 24. února, ale také na pohonné jednotce.
Ferrari chce dohnat Mercedes inovacemi

Lze očekávat, že Scuderia do testů nasadí prozatímní verzi pohonné jednotky a hlavní zbraně předvede až později.

Motoráři Ferrari pod vedením Sassiho Lorenza a Enrica Gualteriho připravují něco, co stáji z Maranella už léta chybí — odvážné a inovativní změny.

Tým se soustřeďuje především na oblast spalování. Magneti Marelli připravuje mikro-injektor, který má pomoci zvýšit výkon a snížit spotřebu paliva. 

Video: Něco k poslechu — V10 a V12 v útrobách Ferrari

Video: Něco k poslechu — V10 a V12 v útrobách Ferrari

Chystané změny povedou ke zvýšení tlaku a teploty — až na 400 barů. Inženýři se proto musejí podívat také na spolehlivost. Když máte čtyři pohonné jednotky na sezónu, je spolehlivost důležitější než kdy jindy.

Scuderia nyní podle Autosportu testuje nový design pístů. Inženýři hledali odolnější materiál a zvolili legovanou ocel. Běžně používané hliníkové slitiny jsou lehčí, ale mají menší schopnost odolávat deformaci. Odolnější materiál je ale zase těžší, takže inženýři museli vyřešit nový problém. K tomu jim pomáhá 3D tisk.

Použití této techniky umožňuje nanášet materiál po tenkých vrstvách a vytvářet složité tvary, což dříve s využitím tradičních metod v podobě odlévání a obrábění nebylo možné.

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (50) Další článek: Video: Magnussen navštívil továrnu Haasu. Obsloužit se musel sám.
11:20 | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.