Ferrari bylo svým výkonem v Singapuru nepříjemně překvapeno

Scuderia Ferrari sice neočekávala, že bude v Singapuru bojovat o vítězství, ale velikost ztráty na soupeře ji trochu zaskočila.
Ferrari bylo svým výkonem v Singapuru nepříjemně překvapeno

Fernando Alonso dojel do cíle na čtvrtém místě, o stupně vítězů nedokázal bojovat a na první pozici ztrácel téměř minutu.

"Výsledek sám o sobě není překvapením, ale naše výkonnost ano, a to špatným překvapením," konstatoval po závodě šéf týmu Stefano Domenicali. "Byli jsme pomalejší, než jsme očekávali, a musíme pečlivě analyzovat, proč tomu tak bylo."

"Bude to užitečné pro nadcházející závody a také pro budoucnost. Fernando odvedl maximum, až do konce se držel v boji o pódium a určitě je stále v boji o druhé místo v šampionátu jezdců."

Ferrari pochopitelně chce dosáhnout ve zbývajících Grand Prix co nejlepších výsledků, ale prioritou je už delší dobu rok 2012. "Musíme si teď vyhrnout rukávy a udržet si motivaci pro zbývající závody, v nichž budeme mít stále stejný cíl, a to vyhrávat," pokračoval Domenicali. "Zároveň se musíme co nejvíce naučit o chování tohoto vozu, abychom mohli poznatky aplikovat na auto, které je teď v návrhu."

Technický šéf italské stáje Pat Fry potvrdil, že Ferrari v současnosti na špičku zkrátka nestačí. "Je třeba říct, že teď máme třetí nejlepší auto. Tvrdě pracujeme na tom, abychom tomu porozuměli, a před Japonskem budeme muset vyřešit pár detailů. A pak pro Koreu budeme mít pár nových věcí. Pořád se učíme a nasadíme nové díly, ale v tuto chvíli máme třetí nejrychlejší auto."

Jeden z hlavních problémů Ferrari tkví v práci s pneumatikami, a proto velkou část svého vývojového úsilí zaměřilo právě na tuto oblast. Čelí těžkému úkolu, protože nejenže má problémy se zahříváním tvrdších směsí, ale také mu činí potíže opotřebení pneumatik na tratích, jako je Singapur.

"Myslím, že to záleží na jednotlivých okruzích," vysvětloval Fry. "Když jedete na okruhu s dlouhými a rychlými zatáčkami, kde hodně zatěžujete pneumatiky, naše auto je k nim celkem šetrné. Na pneumatikách se nám nedělají puchýře, jejich vnitřní teplota není taková, aby je způsobila."

"V Singapuru ty problémy nejsou dané puchýři nebo něčím takovým, vnitřní teplota pneumatik je celkem nízká. Ale velmi vysoká je teplota na jejich povrchu, takže vlastnosti tohoto okruhu nám nesedí, zatímco v minulosti se mohlo zdát, že jsme na tom lépe."

Další článek: Týmům se nelíbí, jak byl schválen kalendář. Ecclestone je odkázal na policii