Ferrari bylo podle Sainze celý závod rychlejší. Verstappena ale předjet nedokázal

Carlos Sainz nenašel recept na Maxe Verstappena a Velkou cenu Kanady formule 1 dokončil na druhém místě.
Foto: Getty Images / Clive Rose
Ferrari bylo podle Sainze celý závod rychlejší. Verstappena ale předjet nedokázal | Foto: Getty Images / Clive Rose

Jezdec Ferrari posledních 20 kol stíhal vedoucího Verstappena, ale ani se systémem DRS se před pilota Red Bullu, který šestým letošním vítězstvím navýšil svůj náskok v čele šampionátu, nedostal.

„Jsem obzvlášť spokojen se závodní rychlostí a s tím, jak jsem na Maxe během celého závodu dokázal tlačit. I načasování zastávek v boxech bylo správné. Zkusili jsme všechno a dnes jsme byli velmi, velmi blízko vítězství. Ze závodu si tedy vezmu pozitiva a zkusíme to v dalším závodě,“ řekl Sainz.

„Tlačil jsem naplno, od zdí jsem nenechal ani centimetr prostoru, z baterií jsem ždímal maximum. Zkusil jsem všechno, abych Maxe předjel, ale dnes jsme zkrátka neměli dostatečnou rychlost na to, abychom se ve vlásence dostatečně přiblížili a následně jej v šikaně dostali trochu mimo stopu.

„Pozitivní je, že jsme byli rychlejší. Byli jsme rychlejší celý závod, chtělo to jen trochu více, abychom tu mohli předjíždět.“

Leclerc si polepšil o 14 pozic

I přesto, že do závodu kvůli penalizaci za nasazení nadlimitního počtu komponent pohonné jednotky startoval až z 19. pozice, dokázal Charles Leclerc dokončit závod v Montrealu na pátém místě. Za svůj výkon navíc vyhrál anketu Jezdec dne.

V průběžném pořadí Leclerc nyní ztrácí na vedoucího Verstappena 49 bodů. Monačan věří, že ztrátu ještě může stáhnout.

„Ano, ano. Zdá se, že spolehlivost dělá letos starosi všem. Pokud se nám podaří zajistit spolehlivost, tak výkonnost tam je, abychom se mohli vrátit. Už na Silverstonu se pokusíme získat pár bodů zpět.“

Leclerc startoval do závodu na tvrdé sadě a k mechanikům proto zamířil později. Zastávka se ale Ferrari nepovedla a Leclerc při ní ztratil asi tři sekundy. Kvůli tomu se následně dostal do provozu.

„Zastávka nás bohužel dostala do špatné situace, kdy jsem byl v DRS vláčku, což mě stálo trochu na konci,“ řekl Leclerc.

„Celkově jsem v závodě musel být trpělivý. Na začátku jsem byl uvězněn v DRS vláčku, pak jsem byl zaseknutý za Estebanem (Oconem), který měl nové pneumatiky a byl velmi dobrý v desáté zatáčce. Když jsem měl před sebou volno, tak rychlost byla opravdu dobrá, ale tak to někdy je.“

Další článek: GP Kanady 2022: Nejrychlejší kola a strategie