Ferrari by mohlo mít v Austrálii problém kvůli Mission Winnow

Ferrari čelí v Austrálii vyšetřování kvůli logům kampaně Mission Winnow. Existuje podezření, že jde o propagaci tabákových výrobků.

Zákaz tabákové reklamy platí například v EU od roku 2005, ale je to v podstatě celosvětová záležitost. Týmy formule 1 tak postupně přišly o peníze od tabákových firem – až na jednu výjimku. Philip Morris je stále klíčovým sponzorem Ferrari.

Philip Morris se po zákazu tabákové reklamy snažil svou stopu propašovat na vozy Ferrari jiným způsobem. Možná si ještě pamatujete na slavný čárový kód, který později nahradilo nové logo Ferrari připomínající podle mnohých krabičku cigaret.

Vloni v Japonsku představilo Ferrari společně s Philip Morris novou kampaň Mission Winnow, což lze přeložit jako „mise oddělení zrna od plev“. Má jít o vědu, technologii a inovace.

Ferrari chce letos titul. Ať to stojí, co to stojí (doslova)

Ferrari chce letos titul. Ať to stojí, co to stojí (doslova)

„Je velmi důležité říci, že logo a kampaň nesouvisí s žádnými tabákovými výrobky. Je to o nás,“ uvedl tehdy Philip Morris. „Je to o tom, že naše společnost se chystá transformovat. Ubírá se zcela odlišným iniciativám pro lepší budoucnost.“

Příběh o tom, že Mission Winnow vůbec nesouvisí s tabákem, ale nespolkli v Austrálii. Ferrari tam podle australského The Age čelí krátce před začátkem sezóny vyšetřování několika místních úřadů.

„Nemá to (Winnow) nic společného s auty F1, to je jisté,“ řekl australský bojovník proti kouření John Cunningham.

Společnost Philip Morris uvedla, že vždy respektuje zákony. „Kampaň nedělá reklamu ani nepropaguje žádné značkové produkty.“

Je otázkou, jak může celá věc nakonec dopadnout. V Melbourne se jede v polovině března. Na vyřešení situace je tak ještě dostatek času. V nejhorším případě by asi Ferrari loga Winnow pro první závod sezóny z vozů odstranilo. 

Foto:Getty Images / Clive Mason

Další článek: Problémy s homologacemi helem (aktualizace)

15:03 | George Russell testoval v Abú Dhabí s Mercedesem pneumatiky pro rok 2021. Během dvou dnů ujel 218 kol.
8. prosince | Plány Alonsa pro rok 2020: Dakar a Indy, pro rok 2021: zpět v F1 nebo WEC (hypercary). Martin Brundle spekuluje, že by se Alonso mohl do F1 vrátit s Renaultem.
6. prosince | Český esports závodník Martin Štefanko, který byl členem Haasu v F1 eSports, oznámil ukončení kariéry.
5. prosince | Britský premiér Boris Johnson v rámci předvolební kampaně navštívil továrnu Red Bullu. Vyzkoušel si výměnu pneumatik. Jak dlouho mu to trvalo, neuvedl. Red Bull to letos zvládl za 1,82 s. odkaz