Ferrari by mohlo mít v Austrálii problém kvůli Mission Winnow

Ferrari čelí v Austrálii vyšetřování kvůli logům kampaně Mission Winnow. Existuje podezření, že jde o propagaci tabákových výrobků.

Zákaz tabákové reklamy platí například v EU od roku 2005, ale je to v podstatě celosvětová záležitost. Týmy formule 1 tak postupně přišly o peníze od tabákových firem – až na jednu výjimku. Philip Morris je stále klíčovým sponzorem Ferrari.

Philip Morris se po zákazu tabákové reklamy snažil svou stopu propašovat na vozy Ferrari jiným způsobem. Možná si ještě pamatujete na slavný čárový kód, který později nahradilo nové logo Ferrari připomínající podle mnohých krabičku cigaret.

Vloni v Japonsku představilo Ferrari společně s Philip Morris novou kampaň Mission Winnow, což lze přeložit jako „mise oddělení zrna od plev“. Má jít o vědu, technologii a inovace.

Ferrari chce letos titul. Ať to stojí, co to stojí (doslova)

Ferrari chce letos titul. Ať to stojí, co to stojí (doslova)

„Je velmi důležité říci, že logo a kampaň nesouvisí s žádnými tabákovými výrobky. Je to o nás,“ uvedl tehdy Philip Morris. „Je to o tom, že naše společnost se chystá transformovat. Ubírá se zcela odlišným iniciativám pro lepší budoucnost.“

Příběh o tom, že Mission Winnow vůbec nesouvisí s tabákem, ale nespolkli v Austrálii. Ferrari tam podle australského The Age čelí krátce před začátkem sezóny vyšetřování několika místních úřadů.

„Nemá to (Winnow) nic společného s auty F1, to je jisté,“ řekl australský bojovník proti kouření John Cunningham.

Společnost Philip Morris uvedla, že vždy respektuje zákony. „Kampaň nedělá reklamu ani nepropaguje žádné značkové produkty.“

Je otázkou, jak může celá věc nakonec dopadnout. V Melbourne se jede v polovině března. Na vyřešení situace je tak ještě dostatek času. V nejhorším případě by asi Ferrari loga Winnow pro první závod sezóny z vozů odstranilo. 

Foto:Getty Images / Clive Mason

Diskuze (69) Další článek: Problémy s homologacemi helem (aktualizace)
20:16 | Renault už prý vyřešil problém s mechanismem DRS.
12:35 | Také helmy Arai už prošly crash testy a mohou se používat.
8:15 | Sestřih druhého dne testů odkaz
19. února | Nikolov sedačka jako taková. Magnussen měl dnes problém s opěrkou hlavy. Byla příliš vysunutá dopředu. Tým věří, že to do čtvrtku vyřeší.