Vývoj pohonných jednotek je na rozdíl od minulých let možný, nesmí se jen pracovat na letošní specifikaci. Také letošní hybridy s šestiválci budou ale postupně zmrazeny. Ferrari by rádo pracovalo na motoru i během roku.
Během sezóny se smí pracovat pouze s nulami a jedničkami. Nic než software se vyvíjet nesmí, snad ještě kromě paliva, což jsou spíše externí změny. Marco Mattiacci si myslí, že by se to mělo změnit.
Na otázku, zda by si přál podobná omezení zrušit, Mattiacci odpověděl: „Ano, v jistém smyslu by to nemělo být tak přísné jako teď. Chtěli bychom, aby bylo několik možností pracovat na motoru. DNA formule 1 jsou inovace a dohánění těch nejlepších a nejrychlejších. To je něco, na čem ve Ferrari trváme a jedná z těch oblastí (kde to může být provedeno) je zmrazení motorů.“
Zmrazení motorů
Z hlediska zmrazení nebo chcete-li omezení vývoje má pohonná jednotka celkem 40 definovaných částí. Jednotlivé komponenty mají váhu od 1 do 3. Součet všech vah všech částí je 66.
V dalších letech bude možné změnit vždy jen určitý počet komponent, jejichž součet bude postupně klesat. Některé díly jsou zmrazeny trvale. Zbude vám tedy určitý balík komponent, které lze změnit. Z těchto komponent si však musíte vybrat jen určitou část. Nejde o počet komponent jako takový, ale o součet jejich vah. V roce 2015 lze měnit komponenty, jejichž souhrnný součet vah je 61. Z nich si může tým vybrat jen tolik, aby součet bodů dělal 32. O rok později už to bude jen 51 a 25 a tak dále do roku 2020. Další informace v samostatném článku.