Ferrari bude s velkými týmy dál hledat pravidla pro úsporná opatření

Vedení Ferrari potvrdilo, že navzdory odchodu z Asociace týmů F1 i nadále podporuje omezování nákladů. Tým je ochoten hledat řešení.
Ferrari bude s velkými týmy dál hledat pravidla pro úsporná opatření

Ferrari je stejně jako Red Bull Racing a Sauber na z odchodu Asociace týmů formule 1. "Odcházíme z FOTA na základě svého vlastního uvážení, aniž bychom ho s kýmkoliv konzultovali, protože jsme byli unaveni kompromisy, které táhly asociaci ke dnu," vysvětloval prezident Ferrari Luca di Montezemolo. "Aby to bylo jasné, pokud někdo patří do klubu, všichni musí dodržovat jeho pravidla, jinak to nemá smysl."

Odchodem tří týmů z asociace se dostala do ještě většího ohrožení Dohoda o omezení zdrojů (RRA), která stanovuje stropy pro počet zaměstnanců, práce na vývoji aerodynamiky a externí výdaje. Ferrari však tvrdí, že se RRA nezříká.

"Stále věřím, že můžeme s největšími týmy dosáhnout společné vize budoucnosti," řekl Montezemolo. "Domenicali má velmi dobrý osobní vztah s Martinem Whitmarshem, mým nástupcem v roli předsedy FOTA. Musím říct, že Martin odvedl velmi dobrou práci. Já se budu maximálně snažit, abychom nalezli společné cíle. Vše, co chceme, jsou jasná pravidla s jasnou interpretací."

"Už se nesmí opakovat situace, jako byla ta, která nastala v Silverstonu, kdy se pravidla změnila třikrát během Grand Prix víkendu. Ferrari se v tomto případě rozhodlo obětovat své vlastní zájmy, aby se vyhnulo hádce, která by poškodila formuli 1, se všemi těmi komentáři, že nechceme dohodu, protože nejsme konkurenceschopní... Ale někteří jiní raději mysleli jen na své vlastní zájmy."

Prezident Ferrari dodal, že omezovat náklady ve formuli 1 chce nepřímo, právě jako to dělá RRA. Jednotný rozpočtový strop, který se snažil v minulosti prosadit bývalý prezident FIA Max Mosley, stále odmítá.

Omezení výdajů se týkají v první řadě velkých týmů, protože ty malé na ně nedosáhnou. Proto se velké stáje snaží nejdříve dohodnout mezi sebou. Tento postup podporuje také šéf týmu Ferrari Stefano Domenicali.

"Jsme v situaci, kdy potřebujeme mít náklady pod kontrolou a zajistit, že bude (RRA) vymahatelná a kontrolovatelná. Takže nejdříve musíme zjistit, jak na tom teď s dohodou jsme. Pak musíme s velkými týmy hledat nejlepší řešení. To je priorita. Doteď jsme totiž rok nebo dva diskutovali bez větších výsledků," uzavřel.

Další článek: Senna potvrdil jednání s Williamsem

10:29 | Toto Wolff neočekává, že Hamilton podepíše novou smlouvu před koncem sezóny.
9:46 | Stejně jako vloni, také letos budou v Bahrajnu tři DRS zóny.
24. listopadu | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10