Ferrari ještě nepožádalo FIA o souhlas s úpravami motorů. Tým přitom trápí nespolehlivost, která má za následek využití již tří motorů z celkových osmi zvlášť pro Alonsa a Massu.
Pokud bude muset některý z jezdců využít devátého motoru v sezoně, znamená to penalizaci deseti míst na startu, což může v závěru šampionátu hodně bolet.
Největší potíže motorů Ferrari mají spojistost s pneumatickým systémem. Z něj totiž nadměrně uniká vzduch. S tím měl Alonso problémy už v Bahrajnu a také při tréninku na Velkou cenu Číny. Exploze motoru v Malajsii nejspíše souvisela s potížemi při řazení.
V loňském roce mělo Ferrari možnost naplnit pneumatický systém během pitstopů, které byly díky tankování delší. Letos to s jeho zákazem není dost dobře možné.
Samotné udělení souhlasu ze strany FIA není problém. Větší potíž spočívá v tom, že větší dimenzování pneumatického systému Ferrari může znamenat ztrátu na výkonu až deset koní.
Alonsův třetí motor má najeto již 1000 kilometrů. O víkendu závodník najezdí přibližně 750 kilometrů. Alonso může být brzy donucen omezit zejména páteční jízdy. To samé se stalo v loňském roce Red Bullu, jehož vozy pohánějí agregáty Renaultu.
Motory Ferrari využívá také Sauber, jeho potíže jsou ale dávány do souvislosti s elektronikou.