Ferrari bude formuli 1 znovu dominovat, věří Allison

Technický ředitel Ferrari James Allison je přesvědčený, že se dříve či později projeví změny, které v Maranellu probíhají, a to povede k posunu týmu nahoru.
Ferrari bude formuli 1 znovu dominovat, věří Allison

Allison přišel letos k Ferrari z Lotusu a na pozici technického ředitele nahradil Pata Frye.

"Našel jsem hladový tým a odhodlaný vrátit se na pódium v každém závodě a šampionátu," řekl pro BBC. "Je to tým, který je do budoucna optimistický a který se těší, že bude tomuto sportu znovu dominovat."

Vrátit na vrchol se chce Ferrari už několik let, ale zatím se mu to nepodařilo. "Formule 1 není sport rychlých řešení," upozornil Allison. "Je to neuvěřitelně obtížná organizace, abyste každou jednotlivost udělali správně, každý aspekt musí být správně, abyste vyhráli šampionát."

"Tým řeší své slabiny jednu za druhou. Je to práce, ve které budeme muset pokračovat, a práce nikdy nepřestane, ani až se konečně vrátíme do čela. Nemyslím, že bychom se tajili faktem, že oblast, ve které na konkurenci ztrácíme, je nedostatečné využití pravidel o aerodynamice v posledních letech."

"Má to několik důvodů a je to oblast, do které náš tým hodně investoval v uplynulých zhruba 18 měsících, a nakonec za to budeme odměněni."

Jenomže příští rok přijdou nové motory, které můžou sehrát zásadní roli, a pokroky v aerodynamice nemusí stačit. Allison souhlasí s tím, že se sezóna 2014 velmi těžko předpovídá.

"Nikdy nejsem spokojený, protože jsem vždy vystrašený. Je pro mě mnohem jednodušší pracovat efektivněji, když jsem vyděšený, že toho neděláme dost, než když jsem spokojený, že děláme. Vždy mám strach, hlavně v roce s takovými změnami."

"Rok 2014 představuje velmi velký projekt a je to něco, s čím se začalo už před více než dvěma roky, takže ta práce už běžela, když jsem přišel, a teď v továrně pokračuje extrémním tempem."

Další článek: Bottas věří, že byl v kolizi s Hamiltonem zcela bez viny

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)