Ferrari bere vinu za Alonsovo odstoupení na sebe

Vedení týmu chtělo svého jezdce ponechat na trati o něco déle, aby tak mohlo s výměnou poškozeného křídla zároveň i přezout na suché pneumatiky. Risk ale nakonec nevyšel. AKTUALIZOVÁNO
Ferrari bere vinu za Alonsovo odstoupení na sebe

Na svůj 200. závod ve formuli 1 nebude zřejmě Fernando Alonso vzpomínat příliš v dobrém. Z Velké ceny Malajsie musel odstoupit v důsledku kolize hned ve druhém kole, a přišel tak o šanci na další dobrý výsledek a možná i případné vítězství.  

"Dnes jsme měli dobrý vůz a nemyslím si, že jsme byli příliš daleko od závodní rychlosti Red Bullu," odpověděl Alonso na dotaz Autosportu, jak konkurenceschopný se cítil být v dnešním závodě.

"Tento víkend neměli všechna esa v rukávu. Nikdo nebyl tento víkend nějak zvlášť rychlý, takže si myslím, že jsme reálně mohli bojovat o vítězství. Stále nám chybí trochu rychlosti, ale máme teď před sebou tři týdny práce na to, abychom přišli s nějakými novými díly. Každý tak učiní, doufejme ale, že uděláme větší posun vpřed než naši soupeři," podotkl španělský závodník.

Alonso měl podle svých slov dnes extrémní smůlu, kontakt mezi ním a Vettelem nebyl nikterak velký, přesto stačil na to, aby dvojnásobného šampióna nakonec vyřadil ze závodu.   

"Byl to velmi, velmi malý dotyk, ale dostatečně velký na to, aby hodně poškodil přední křídlo. Podle mého názoru to byla extrémní smůla. Během prvního kola jsme spolu (s týmem) neustále mluvili po rádiu. V prvních dvou sektorech se vůz choval víceméně dobře," vysvětlil.

Ferrari se rozhodlo v nastalé situaci zariskovat a ponechat Alonsa na trati ještě pár kol, aby tak sladilo výměnu předního křídla s výměnou pneumatik. Tento risk se jim ale škaredě nevyplatil: "Tým viděl v televizi poškození, my ale věděli, že ve třetím nebo ve čtvrtém kole bychom přezouvali na suché pneumatiky, a pokud by se nám podařilo (zůstat na trati), mohli bychom tím ušetřit v závodě dvacet až třicet vteřin. Zastavit v prvním kole a poté ve třetím kvůli pneumatikám, to by byl trochu přísný trest."

"Na zadní rovince se přední křídlo naneštěstí povolilo. V té chvíli jsme byli pět vteřin před nájezdem do boxů, ale neučinili jsme tak. Když se teď po tom incidentu dívám zpět, bylo to špatné rozhodnutí, myslím si ale, že to byla extrémní smůla. Může to být dobré, nebo špatné rozhodnutí, to ale zjistíte až potom," uzavřel dvojnásobný šampión.     

Šéf Scuderie Stefano Domenicali zdůraznil, že se jednalo o rozhodnutí týmu. Nápad zůstat na trati se nezrodil v Alonsově hlavě, nýbrž na boxové uličce.

"Zariskovali jsme a nevyplatilo se nám to," sypal si popel na hlavu Domenicali. "Za normálních podmínek byste zajeli do boxů, ale v těchto přechodných podmínkách, když věříte, že to křídlo vydrží, se pokusíte vyčkat na tu správnou příležitost. Může se vám naskytnout šance zajet do boxů kvůli přezutí na suché pneumatiky, a jste hrdinou víkendu. Křídlo to ale naneštěstí nevydrželo."

"Bylo to rozhodnutí z boxové zídky. Fernando to pochopitelně mohl ve voze cítit, ze svého pohledu ale to poškození nemohl vidět. Jako tým za to bereme odpovědnost. 'Polibek' (Vettelova vozu) byl nešťastný, protože jsme v tomto závodě mohli získat hodně bodů," dodal šéf Ferrari.

Čest Ferrari tak musel zachraňovat Felipe Massa. Brazilec se na startu závodu o několik pozic propadl, ale následně se mu je podařilo znovu získat zpět a nakonec bral deset bodů za páté místo v cíli. "Dnešní závod byl opravdu komplikovaný, protože jsme startovali na nové sadě přechodných pneumatik na trati, která byla v některých místech velmi vlhká a na jiných zase naprosto suchá."

"Uspíšit první zastávku a nasadit suché pneumatiky bylo možná lehce riskantní volbou, protože trať byla stále vlhká a tohle mě stálo čas. Na suché trati se poté auto zlepšilo, opotřebení pneumatik nebylo příliš velké a já jsem se dokázal dostat do dobrého tempa. V tu chvíli už ale veškeré naděje na pódium zmizely," litoval Massa.

Další článek: GP Malajsie 2013 - neděle

9:54 | Ještě dodatek: Ferrari porušilo večerku kvůli výměně pohonné jednotky ve voze Sainze.
9:38 | U Ferrari se v noci svítilo. Tým porušil večerku (týmy to mohou udělat dvakrát ročně, tohle byl první případ).
19:25 | Honda potvrdila, že Verstappenův motor ze Silverstonu fungoval v tréninku normálně a může být dál používán.
14:43 | Red Bull propustil zaměstnance, který v soukromých textových zprávách používal rasistické výrazy. Zprávy se poté dostaly na sociální sítě.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink Verstappen (1:17.555)
2. trénink Bottas (1:17.012)
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00