Ferrari: Angažmá Räikkönena není míněno jako krok proti Alonsovi

Kimi Räikkönen přichází do Maranella, protože si Ferrari od něj slibuje posílení týmu, a ne jako pomsta Fernandu Alonsovi.
Ferrari: Angažmá Räikkönena není míněno jako krok proti Alonsovi

Vedení Scuderie delší dobu zvažovalo, koho příští rok posadí do druhého vozu vedle Fernanda Alonsa, favoritem byl Massa.

"Na začátku léta jsme měli jednání (s Massou), abychom vyhodnotili situaci, a já jsem zopakoval, že naše dohoda je jednou z možností na stole, možná dokonce ta nejpravděpodobnější," prozradil šéf stáje Stefano Domenicali.

"Pak přišla série těžkých závodů pro něj a tým. Nakonec jsme si uvědomili, že nejlepší volbou pro obě strany bude změna."

Dalším favoritem pak byl Nico Hülkenberg, tomu ale Domenicali poslal v úterý krátce před půlnocí SMS, aby mu oznámil, že si ho nevybral. Volba totiž nakonec padla na Räikkönena, který byl zpočátku na seznamu až třetí.

Mnozí spatřují v tomto rozhodnutí následek ochladnutí vztahů mezi Ferrari a Fernandem Alonsem, které se projevilo výměnou názorů v médiích. Někteří mají za to, že angažováním Räikkönena chtěla Scuderia Španělovi připomenout, kdo je v Maranellu pánem.

"Všechny, kdo si myslí, že výběr Kimiho je nějakým způsobem anti-Alonso výběr, můžu uklidnit: u Ferrari všichni vědí, že jsou zájmy týmu na prvním místě, až pak přicházejí zájmy jednotlivce," uvedl Domenicali.

"Fernando je pro tento tým klíčovým aktivem a dlouho bude. Jsem si jistý, že je ten první, kdo je spokojený s rozhodnutím, které bylo učiněno s cílem posílit skupinu, protože je až moc inteligentní na to, aby si neuvědomil, že silnější tým může být jen výhoda."

Ferrari si je jisté, že na poli jezdců bude mít to nejlepší, co mohlo dát dohromady. "Řekl bych, že kombinace Fernanda a Kimiho je ta nejlepší, kterou dnes ve formuli 1 můžete mít, co se talentu, zkušeností, soutěživého ducha a schopností tlačit vývoj vozu vpřed týče."

Räikkönena teď Domenicali považuje za ještě vyzrálejšího jezdce, než byl během své první maranellské štace. I když někteří stále říkají, že se s Finem těžko pracuje po stránce technické i lidské.

"Některá klišé odmítají padnout!" komentoval šéf Ferrari. "S Kimim jsme pracovali tři roky v letech 2007 až 2009 a nikdy jsme neměli problém. Jistě, každý má své vlastní způsoby a nemůžete čekat, že Fin začne vyprávět vtipy v italštině, nebo že začne dělat šaška!"

"Upřímně si myslím, že kombinace Fernandova expresivního a vášnivého latinského charakteru s pohodovým stylem, abych tak řekl, někoho jako je Kimi, se zdá být přitažlivá pro mnoho lidí, včetně mladých, a naši partneři s tím také souhlasí."

"Co se týče technické stránky, nejen že moc dobře víme, jak moc Kimi dokáže přispět v tak důležitém období, jako je tohle, kdy se tak významně mění technický rámec, ale také máme informace z první ruky od Jamese Allisona (bývalý technický ředitel Lotusu, nyní u Ferrari) o tom, jak moc Fin v této oblasti pokročil za poslední dva roky."

Domenicali také odmítl, že by mohlo být pro Ferrari škodlivé mít dvě velké osobnosti vedle sebe. "Připomíná mi to fanoušky fotbalu, kteří se bojí konkurenčního týmu, protože má hodně silných útočníků. Tak doufají, že se budou vzájemně obírat o míč..."

Podle Domenicaliho budou mít oba piloti rovnocenný status a na vzájemnou pomoc může dojít až v případě, že jeden bude mít výrazně lepší šance v šampionátu.

Ferrari je teď přesvědčené, že jestli se mu nebude dařit, tak určitě ne kvůli jezdcům. "Všichni dobře víme, že bez konkurenceschopného vozu by nevyhrával ani Superman. Takže naší každodenní prioritou je pořád to samé, a to konkrétně dát našim jezdcům auto schopné bojovat o první místo," dodal Domenicali.

Diskuze (169) Další článek: Hlavním cílem Massy je teď sedačka u Lotusu
16:40 | Divák narušil přenosy F1 po celém světě. Mňoukáním imitoval zvuk formulí odkaz
15:04 | Závod šampionů bude v roce 2019 v Mexiku.
21. října | U obou mercedesů se mění vodní pumpy. (via AMuS)
21. října | Na obou vozech Mercedesu se pracuje. Převodovky jsou venku... možná jde ale jen o preventivní prohlídky.

GP Mexika 2018

Pátek 26. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 27. října 2018
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 28. října 2018
Závod 20.10