Ferrari analyzovalo Austrálii: Největší problém byl s pneumatikami

Výkon týmu Ferrari v první Grand Prix sezóny zaostal za očekáváními a Maranellští se snažili zjistit, proč tomu tak bylo. Hlavní příčinou byla špatná spolupráce vozu s pneumatikami v kvalifikaci.
Ferrari analyzovalo Austrálii: Největší problém byl s pneumatikami

"Po úvodním závodě v Austrálii jsme strávili hodně času analýzou dat získaných v Melbourne a jasně vyšlo najevo, že naše závodní rychlost byla určitě lepší než ta kvalifikační," řekl Pat Fry. "Velký podíl viny na tom měl způsob, jakým vůz pracuje s pneumatikami, takže velká část analýzy se soustředila na náš výkon v jednom rychlém kole a srovnání s dlouhými jízdami v závodě."

Ferrari se také podívalo na aerodynamiku a výsledkem jsou úpravy, které nasadí už v Malajsii. I když v Sepangu může očekávat mnohem vyšší teploty, a tudíž i menší problémy se zahříváním pneumatik.

"Po analýze dat z kvalifikace a závodu v Melbourne máme v plánu změnit a vylepšit jisté věci už pro Malajsii," potvrdil Fry. "Přidáme je do již tak nabitého plánu testovacího programu spolu s aerodynamickými úpravami, které jsme pro tento závod plánovali od začátku. Ale přidali jsme také tři nebo čtyři další věci pro testování a před závody v Malajsii a Číně budeme pravděpodobně mít ještě víc nových dílů."

Italové se také podívali na přínosy zadního nastavitelného křídla. "Po zimních testech dosahovaly týmy podobného snížení odporu vzduchu, takže navýšení rychlosti díky tomuto systému dosahuje 20 až 25 km/h," vysvětloval Fry. "Myslím, že je díky tomu předjíždění trochu snadnější, hlavně když jste uvízli v provozu a předjíždíte jezdce o kolo. Ale jak jsme viděli na cílové rovince v Melbourne, pořád je těžké předjet vůz se srovnatelným výkonem. Vaše ztráta na vůz před vámi může být jen asi tři desetiny sekundy před poslední zatáčkou, abyste měli šanci se dostat vedle něj na konci cílové rovinky."

Další článek: Red Bull: McLaren se do nás strefuje, protože jsme na vrcholu