Ferrari a Red Bull zvažovaly podání protestu proti Mercedesu

Lewis Hamilton odstartoval dvacátý a dojel třetí, ale ještě v neděli dopoledne nad ním visela hrozba startu z boxů. Po sobotní nehodě totiž Hamilton změnil brzdové kotouče. Místo těch od Brembo použil ty od Carbone Industrie.
Ferrari a Red Bull zvažovaly podání protestu proti Mercedesu

Podobná změna ale není možná. Vozy jsou v režimu parc fermé a pracovat se na nich může jen velmi omezeně. Na vše dohlíží kamery FIA.

Marcus Ericsson (nebo spíše Caterham) tato pravidla porušil a od FIA dostal penalizaci v podobě startu z boxů a navíc deset sekund stop and go.

Hamilton naproti tomu penalizaci unikl, protože FIA uznala, že změna kotoučů souvisela s bezpečností. Zadní kotouče měnil také Rosberg.

Ferrari a Red Bull v této souvislosti zvažovaly protest. Nakonec tak ale neučinily. Hornerovi se nelíbilo především to, že se neměnil „kus za kus“, ale měnil se jeden díl od jednoho výrobce za díl od jiného dodavatele. Tím se podle šéfa Red Bullu mění charakteristika vozu.

Red Bull prý bude chtít od FIA především vyjasnit pravidla, protože to, co udělal Mercedes, by mohl být nebezpečný precedent.

„Ano, potřebujeme to vyjasnit, protože jak uděláte něco takového, tak co ještě všechno můžete změnit? Bude zajímavé si počkat na zdůvodnění tohoto souhlasu“, říká Horner. 

Diskuze (19) Další článek: Prohlášení týmů po Velké ceně Německa 2014
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.
7. prosince | Oprava: Gala FIA zdá se už teď. odkaz
6. prosince | Toto Wolff prozradil, že si při oslavách titulu poranil přední zkřížený vaz.
6. prosince | Jak se vám líbila letošní sezóna? Oznámkujte ji jako ve škole