Ferrari a McLaren zvažují vstup do nejvyšší třídy FIA WEC

Ferrari a McLaren zvažují vstup do nejvyšší třídy FIA WEC

Od sezóny 2020/2021 budou ve světovém vytrvalostním šampionátu FIA WEC platit nová pravidla pro vrcholnou třídu sportovních prototypů, která značně promění současnou podobu kategorie LMP 1. O nové technické regule projevuje zájem řada automobilek, a to včetně Ferrari a McLarenu.

Nová pravidla pro vrcholnou třídu sportovních prototypů promění současné vozy kategorie LMP 1 po designové i technické stránce. Třída „hypervozů“, jak se nově plánované kategorii přezdívá, bude po vzhledové stránce více vycházet z „běžných“ sportovních vozů, které můžeme potkat na silnici a v jejich útrobách se bude nacházet hybridní pohonná jednotka, která bude způsobilá pro prodej případným zákaznickým týmům.

Jedním z největších cílů nových pravidel je omezení finančních nákladů, které v minulých letech u třídy LMP 1 rostly do neúměrných výšin a svým podílem přispěly k odchodu automobilek Audi a Porsche. Na snižování nákladů teď slyší noví zájemci z řad továrních týmů, diskuzí o nových pravidlech pro „hypervozy“ se spolu s FIA a ACO (promotér WEC a Le Mans) účastnily také značky Aston Martin, Ford, Toyota, Ferrari nebo McLaren.

Ferrari od sezóny 2021/2022?

Jednou z automobilek, která by mohla vstoupit do vrcholné kategorie FIA WEC, je italské Ferrari. Slavný výrobce sportovních vozů je pevnou součástí světového vytrvalostního šampionátu již od roku 2012, a to ve třídách LMGTE - PRO a LMGTE - AM. S vozy GTE však Ferrari pochopitelně nemůže bojovat o celková vítězství.

Podle informací webu dailysportscar.com Ferrari zvažuje plnohodnotný tovární program v hlavní kategorii WEC od sezóny 2021/2022, kdy budou druhým rokem platit aktuálně chystaná pravidla (pravidla pro „hypervozy“ budou platná od předcházející sezóny 2020/2021).

Zdroj z Ferrari pro web dailysportscar.com prozradil, že italskou automobilku na účasti ve WEC láká možnost globálního závodního programu s využitím hybridní technologie, na jejímž vývoji Ferrari díky závodění ve formuli 1 již delší dobu pracuje.

McLaren by mohl přijít v roce 2021

Britský výrobce sportovních vozů McLaren nedávno vyloučil, že by stihl připravit „hypervůz“ již pro začátek sezóny FIA WEC 2020/2021. Britská značka by nicméně mohla vstoupit do této sezóny v její druhé polovině, která bude na programu na jaře roku 2021 a vyvrcholí v Le Mans.

„Stoprocentně je to něco, co zvažujeme, nicméně bych to zatím nenazýval plánem,“ řekl pro motorsport.com šéf McLarenu Zak Brown.

Pokud by McLaren v roce 2021 do WEC skutečně vstoupil, velmi pravděpodobně by nedebutoval až v Le Mans, ale spíše v některém z dřívějších závodů. Vhodnou premiérou by na příklad byla tradiční květnová šestihodinovka ve Spa.

„Bylo by riskantní debutovat v roce 2021 až v Le Mans. Budeme muset být připraveni už jeden nebo dva závody před tím,“ myslí si Brown.

„Jestli budeme připraveni na startu již v květnu 2021, to bude záležet na tom, jak rychle se nyní rozhodneme,“ uzavřel šéf britské stáje.

V tuto chvíli je více než pravděpodobné, že ve WEC bude i po zavedení nových pravidel pokračovat Toyota. Svůj vstup do světového šampionátu pro sezónu 2020/2021 poté již potvrdil americký výrobce Glickenhaus, který je známý svými závodními aktivitami v sérii VLN na Nürburgringu. Stavbu vozu podle nových pravidel má v plánu také současný tým LMP 1 ByKolles.

O nová pravidla se zajímají také značky Aston Martin a Ford.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud