Ferrari a McLaren zvažují vstup do nejvyšší třídy FIA WEC

Od sezóny 2020/2021 budou ve světovém vytrvalostním šampionátu FIA WEC platit nová pravidla pro vrcholnou třídu sportovních prototypů, která značně promění současnou podobu kategorie LMP 1. O nové technické regule projevuje zájem řada automobilek, a to včetně Ferrari a McLarenu.
Ferrari a McLaren zvažují vstup do nejvyšší třídy FIA WEC

Nová pravidla pro vrcholnou třídu sportovních prototypů promění současné vozy kategorie LMP 1 po designové i technické stránce. Třída „hypervozů“, jak se nově plánované kategorii přezdívá, bude po vzhledové stránce více vycházet z „běžných“ sportovních vozů, které můžeme potkat na silnici a v jejich útrobách se bude nacházet hybridní pohonná jednotka, která bude způsobilá pro prodej případným zákaznickým týmům.

Jedním z největších cílů nových pravidel je omezení finančních nákladů, které v minulých letech u třídy LMP 1 rostly do neúměrných výšin a svým podílem přispěly k odchodu automobilek Audi a Porsche. Na snižování nákladů teď slyší noví zájemci z řad továrních týmů, diskuzí o nových pravidlech pro „hypervozy“ se spolu s FIA a ACO (promotér WEC a Le Mans) účastnily také značky Aston Martin, Ford, Toyota, Ferrari nebo McLaren.

Ferrari od sezóny 2021/2022?

Jednou z automobilek, která by mohla vstoupit do vrcholné kategorie FIA WEC, je italské Ferrari. Slavný výrobce sportovních vozů je pevnou součástí světového vytrvalostního šampionátu již od roku 2012, a to ve třídách LMGTE - PRO a LMGTE - AM. S vozy GTE však Ferrari pochopitelně nemůže bojovat o celková vítězství.

Náš vstup do WEC v roce 2020 je nepravděpodobný, říká Brown

Náš vstup do WEC v roce 2020 je nepravděpodobný, říká Brown

Podle informací webu dailysportscar.com Ferrari zvažuje plnohodnotný tovární program v hlavní kategorii WEC od sezóny 2021/2022, kdy budou druhým rokem platit aktuálně chystaná pravidla (pravidla pro „hypervozy“ budou platná od předcházející sezóny 2020/2021).

Zdroj z Ferrari pro web dailysportscar.com prozradil, že italskou automobilku na účasti ve WEC láká možnost globálního závodního programu s využitím hybridní technologie, na jejímž vývoji Ferrari díky závodění ve formuli 1 již delší dobu pracuje.

McLaren by mohl přijít v roce 2021

Britský výrobce sportovních vozů McLaren nedávno vyloučil, že by stihl připravit „hypervůz“ již pro začátek sezóny FIA WEC 2020/2021. Britská značka by nicméně mohla vstoupit do této sezóny v její druhé polovině, která bude na programu na jaře roku 2021 a vyvrcholí v Le Mans.

„Stoprocentně je to něco, co zvažujeme, nicméně bych to zatím nenazýval plánem,“ řekl pro motorsport.com šéf McLarenu Zak Brown.

Pokud by McLaren v roce 2021 do WEC skutečně vstoupil, velmi pravděpodobně by nedebutoval až v Le Mans, ale spíše v některém z dřívějších závodů. Vhodnou premiérou by na příklad byla tradiční květnová šestihodinovka ve Spa.

„Bylo by riskantní debutovat v roce 2021 až v Le Mans. Budeme muset být připraveni už jeden nebo dva závody před tím,“ myslí si Brown.

„Jestli budeme připraveni na startu již v květnu 2021, to bude záležet na tom, jak rychle se nyní rozhodneme,“ uzavřel šéf britské stáje.

V tuto chvíli je více než pravděpodobné, že ve WEC bude i po zavedení nových pravidel pokračovat Toyota. Svůj vstup do světového šampionátu pro sezónu 2020/2021 poté již potvrdil americký výrobce Glickenhaus, který je známý svými závodními aktivitami v sérii VLN na Nürburgringu. Stavbu vozu podle nových pravidel má v plánu také současný tým LMP 1 ByKolles.

O nová pravidla se zajímají také značky Aston Martin a Ford.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (17) Další článek: Brown nechce postupný rozpočtový strop. Zaveďme ho hned, říká
16:32 | Russellovi není dobře. Zrušil rozhovory pro média, ale zítra by měl v prvním tréninku sedět ve voze.
11:04 | Ferrari by mělo do testů ve Španělsku nasadit Fuoca a Leclerca.
10:22 | Oba vozy Alfy Romeo by měly nasadit novou řídicí elektroniku pohonné jednotky. Giovinazziho čeká penalizace 10 míst.
10:21 | Williams uzavřel partnerství s novinami Financial Times

GP Ázerbájdžánu 2019

Pátek 26. dubna 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. dubna 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. dubna 2019
Závod 14.10