Týmy Ferrari a McLaren po třech odjetých Grand Prix přiznaly, že na Red Bull Racing stále ztrácejí. V Maranellu a Wokingu ale intenzivně pracují na vylepšeních, která mají náskok rivalů z Milton Keynes vymazat.
"Kdo má po třech Grand Prix nejrychlejší auto," ptal se řečnicky šéf Scuderie Stefano Domenicali. "Kdybych se na to podíval z pohledu čísel, vedeme oba šampionáty, takže nejrychlejší bychom měli být my. Ale víme, že by to byl velmi optimistický přístup a takhle my neuvažujeme."
"Když se podíváme na výsledky prvních tří Grand Prix, Red Bull získal tři pole position a měli problémy se spolehlivostí. Takže to určitě vypadá, že nejkonkurenceschopnější auto je Red Bull. Ale neměli bychom zapomínat, že také McLaren vypadá velmi dobře. Takhle vidím pořadí, kdybych zmrazil dnešní stav. Ale my jsme tu, jsme konkurenceschopní, silní a musíme zajistit, že překonáme své problémy."
Italové studují dva systémy svých konkurentů. Zatímco v oblasti zavěšení, v které vyniká Red Bull, konkrétní plány nemají, systém zadního křídla McLarenu už připravují. Nasadí ho do závodů, jakmile si budou jistí jeho přínosy a spolehlivostí.
McLaren pečlivě studoval zavěšení monopostu RB6 a domnívá se, že odhalil jeho tajemství, které umožňuje v kvalifikaci nastoupit s nízko posazeným vozem, aniž by to pak mělo negativní dopady po zatížení palivem na startu závodu.
"Jezdili svoji vlastní ligu," řekl šéf McLarenu Martin Whitmarsh o Red Bullu. "Teď jsme jim mnohem blíže. Jejich kvalifikační rychlost je velmi dobrá a my si myslíme, že víme proč. Je to něco, co ostatní zavedou velmi brzy."
"Máme pár nových dílů pro Čínu, které nás zrychlí o více než jen pár desetin. Tady (v Sepangu) jsme měli šest úprav, které přinesly 0,3 sekundy. Pokud dokážeme zrychlit o další 0,3 sekundy v Číně, bude to myslím velmi dobré. A hlavně v kvalifikaci."
Whitmarshe zejména těší, že stejně jako loni jsou čísla ze simulací velmi blízko reálným výsledkům na trati. Věří, že díky vývoji dokáže vůz významně zrychlovat.
Na druhé straně Mark Webber po malajsijském závodě přiznal, že Red Bull nejel naplno. Díky svému náskoku si mohl dovolit volnější tempo, což mu umožnilo šetřit pneumatik a především pak motory.