Ferrari a McLaren doplácejí na konec loňské sezóny, říká Brawn

Bývalé top týmy se ale brzy vrátí na přední příčky.
Ferrari a McLaren doplácejí na konec loňské sezóny, říká Brawn
Ross Brawn, jehož tým vyhrál úvodní dvě Grand Prix letošní sezóny, souhlasí s šéfy bývalých předních týmů v tom, že za ztrátou jejich formy stojí souboje o loňské tituly. Ferrari a McLaren bojovaly až do závěrečných sekund posledního závodu a nemohly si dovolit věnovat tolik zdrojů vývoji nových vozů.

Brawn se však domnívá, že ztrácet nebudou věčně: "Odráží to dění z posledního roku nebo dvou. Došlo k velkým změnám v pravidlech, McLaren a Ferrari bojovaly o šampionát a chápu, že těžko mohly říct: ´Přestaneme se letos snažit a úsilí vložíme do příštího roku.´"

"V našem případě nešlo o moudré rozhodnutí, bylo to snadné. Neměli jsme dobrý vůz, takže proč bychom s ním ztráceli čas? Pro ně to bylo mnohem těžší rozhodnutí, ale jsou to dvě úžasné technické společnosti, takže to vše vyřeší."

Pokud by existovala v pravidlech určitá kontinuita, tak by Ferrari a McLaren využily výsledky loňského vývoje i letos a zůstaly by na špičce. Nutnost postavit zcela nové monoposty ale znamenala velké potíže.

"Myslím, že jen platí za to, že zvítězili v loňských šampionátech. Obvykle totiž vyvíjíte vůz a i když bojujete o šampionát, stejný vůz pokračuje v další sezóně, takže o nic nepřijdete. Vše, co udělali loni kvůli boji o šampionát, šlo po posledním závodě do koše, bylo to pryč. Teď máme hladké pneumatiky a novou aerodynamiku, takže mohli vyhodit vše, co udělali na konci loňského roku," vysvětlil Brawn.

Radost z porážení Ferrari a McLarenu však Brawnovi kazí situace doma v Brackley, kde probíhá propouštění 270 zaměstnanců. Všichni mají stejné podmínky, jako kdyby pokračovala Honda. Brawna propouštění mrzí, ale tvrdí, že bez snížení počtu zaměstnanců by tým nepřežil.

"Hlavně když všichni v továrně postavili tak dobrý vůz, je těžké některým říct, že už u nás nemají budoucnost. Ale měli jsme více než 700 lidí a na této úrovni si nemůžeme dovolit pokračovat. Takže je to velmi těžké období. Snažíme se hledět vpřed, nechat tuhle stránku minulosti a stavět společnost pro budoucnost. Myslím, že pokud bychom si ponechali 700 zaměstnanců, dlouho bychom tu nevydrželi, prostě by to nešlo," dodal.
Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
9:21 | Ve věku 92 let zemřel Don Nichols, zakladatel týmu Shadow (v F1 mezi léty 1973 a 1980)
20. srpna | Pierre Gasly vyhrál první závod v japonské super formuli.
19. srpna | Nico Hülkenberg dnes slaví třicetiny.

GP Belgie 2017

Pátek 25. srpna 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. srpna 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. srpna 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Technika v Rakousku, Británii a Maďarsku

Technika v Rakousku, Británii a Maďa…

Spalování oleje, předehřívání hydraulického zavěšení kol, ale také novinky, které v posledních třech závodech před letní přestávkou představily jednotlivé týmy.

21.  8.  2017 | | 49 N/A
Räikkönen oficiálně prodloužil s Ferrari

Räikkönen oficiálně prodloužil s Fer…

Kimi Räikkönen oficiálně prodloužil smlouvu s Ferrari o jeden rok.

22.  8.  2017 | | 156 N/A
Wolff je překvapen vztahem Hamiltona s Bottasem

Wolff je překvapen vztahem Hamiltona…

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff podle svých slov nečekal, že spolu budou Lewis Hamilton a Valtteri Bottas spolupracovat tak dobře, jak spolupracují.

20.  8.  2017 | | 47 N/A
Honda změnila vyhodnocování vývoje motoru

Honda změnila vyhodnocování vývoje m…

Hasegawa nedávno řekl, že Honda bojuje s korelací mezi dynamometrem a tratí. Nyní odhalil, že Honda změnila přístup k vývoji.

22.  8.  2017 | | 44 N/A
Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl na startu odsunut o 2,6 km

Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl…

Pohonné jednotky Honda mají nižší výkon v porovnání s konkurencí ale také nižší spolehlivost, což přináší nejen odstoupení ze závodů, problémy v trénincích ale především penalizace.

18.  8.  2017 | | 43 N/A