Ferrari a McLaren doplácejí na konec loňské sezóny, říká Brawn

Bývalé top týmy se ale brzy vrátí na přední příčky.
Ross Brawn, jehož tým vyhrál úvodní dvě Grand Prix letošní sezóny, souhlasí s šéfy bývalých předních týmů v tom, že za ztrátou jejich formy stojí souboje o loňské tituly. Ferrari a McLaren bojovaly až do závěrečných sekund posledního závodu a nemohly si dovolit věnovat tolik zdrojů vývoji nových vozů.

Brawn se však domnívá, že ztrácet nebudou věčně: "Odráží to dění z posledního roku nebo dvou. Došlo k velkým změnám v pravidlech, McLaren a Ferrari bojovaly o šampionát a chápu, že těžko mohly říct: ´Přestaneme se letos snažit a úsilí vložíme do příštího roku.´"

"V našem případě nešlo o moudré rozhodnutí, bylo to snadné. Neměli jsme dobrý vůz, takže proč bychom s ním ztráceli čas? Pro ně to bylo mnohem těžší rozhodnutí, ale jsou to dvě úžasné technické společnosti, takže to vše vyřeší."

Pokud by existovala v pravidlech určitá kontinuita, tak by Ferrari a McLaren využily výsledky loňského vývoje i letos a zůstaly by na špičce. Nutnost postavit zcela nové monoposty ale znamenala velké potíže.

"Myslím, že jen platí za to, že zvítězili v loňských šampionátech. Obvykle totiž vyvíjíte vůz a i když bojujete o šampionát, stejný vůz pokračuje v další sezóně, takže o nic nepřijdete. Vše, co udělali loni kvůli boji o šampionát, šlo po posledním závodě do koše, bylo to pryč. Teď máme hladké pneumatiky a novou aerodynamiku, takže mohli vyhodit vše, co udělali na konci loňského roku," vysvětlil Brawn.

Radost z porážení Ferrari a McLarenu však Brawnovi kazí situace doma v Brackley, kde probíhá propouštění 270 zaměstnanců. Všichni mají stejné podmínky, jako kdyby pokračovala Honda. Brawna propouštění mrzí, ale tvrdí, že bez snížení počtu zaměstnanců by tým nepřežil.

"Hlavně když všichni v továrně postavili tak dobrý vůz, je těžké některým říct, že už u nás nemají budoucnost. Ale měli jsme více než 700 lidí a na této úrovni si nemůžeme dovolit pokračovat. Takže je to velmi těžké období. Snažíme se hledět vpřed, nechat tuhle stránku minulosti a stavět společnost pro budoucnost. Myslím, že pokud bychom si ponechali 700 zaměstnanců, dlouho bychom tu nevydrželi, prostě by to nešlo," dodal.
Diskuze (21) Další článek: Coulthard: McLaren se zachoval hloupě, ale podvodníci to nejsou
17. července | Antonio Giovinazzi nahradí v prvním tréninku Ericssona.
17. července | Mallya chce, aby u týmu zůstali Ocon a Pérez.
17. července | odkaz
17. července | Před třemi lety zemřel Jules Bianchi.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10