Vidět Nikiho Laudu, kterak si na pódiu při gratulaci Alonsovi sundavá svou ikonickou čepici, je zážitek, který mluví za vše.
Bylo to veřejné vzdání holdu skvělého pilota skvělému pilotovi. A stalo se tak zaslouženě po skvělém vítězství ve skvělém závodu této skvělé sezony. Kdyby teď mezi jezdci proběhla anketa, který pilot podává nejlepší výkony, jsem si jist, že by Fernando vyhrál. Letos jsem ho ještě neviděl chybovat a nepochybuji, že svou famózní formu si přiveze i do Maďarska. V čele šampionátu má náskok 34 bodů a zřejmě nikdo by si nevsadil, že se před letní přestávkou nějak zmenší.
Jistě, pro britského diváka není úplně nejatraktivnější zprávou fakt, že zvítězil Španěl v italském autě. Není ale možné, aby to na někoho minimálně nezapůsobilo. Velký díl zásluh určitě patří Stefanu Domenicalimu, který dokázal udržet chladnou hlavu a také Patu Fryovi. S tím jsem dlouhá léta spolupracoval u McLarenu a dokážu si představit, pod jak velkým tlakem musel na začátku sezony být. Tito dva muži dali dohromady sakramentsky dobré auto. Možná není nejrychlejší, ovšem faktem je, že se Ferrari může honosit nejlepší kombinací závodník-vůz. Alonso umí vytěžit maximum z každé příležitosti. Ve druhé polovině sezony se ale bude hrát ještě o 250 bodů. Když se Jenson Button stal v sezoně 2009 mistrem světa, nahromadil mnoho bodů v první polovině sezony. V té druhé to bylo trochu trápení, ale titul přeci jen uhájil. Stát se může cokoliv, ale Fernando se honosí všemi rysy budoucího šampiona.
McLaren a Jenson jsou zpět ve formě
Tým z Wokingu je sice zklamán z průběhu závodu v podání Lewise Hamiltona, ale může ho těšit zlepšení Jensona Buttona i posun, jaký přinesly technické novinky na vozu. Není pochyb o tom, že by McLaren za normálních podmínek klidně mohl získat první řadu na startu a třeba i zvítězit. V sídle týmu si po minulém víkendu nepochybně trochu oddechli. Mohli bychom očekávat, že stejně rychlý bude McLaren i v Maďarsku, ale pozor na podobné předzvěsti. V Kanadě Lewis Hamilton vyhrál naprosto regulérně, takže není pravdou, že by krize McLarenu trvala měsíce. Myslím si, že když v Hockenheimu či Silverstonu jedete dvacetkrát za sebou ve stejném autě, málokdy se vám podaří své výsledky zopakovat. Různorodé počasí, teploty i výkony jezdců mají na konečný výsledek velký vliv. Hungaroring se od Hockenheimu velmi liší a pravděpodobně bude i mnohem tepleji, tak nám nezbývá než čekat, jak se věci vyvinou.
Vettelovo divoké odpoledne
Sebastian Vettel měl ve Velké ceně Německa několik sporných momentů. Není to poprvé, co jsme byli svědky něčeho podobného. Jede-li vpředu, je naprosto srovnatelný s Fernandem a můžeme směle říci, že oba jsou stejně výborní. Jakmile se ale ocitne mimo samotnou špičku, začne se projevovat jeho frustrace. Na druhou stranu můžeme říct v některých případech totéž i o Fernandovi a Lewisovi. Dohánění ztráty nikdy není příjemné. V Sebově krátké dosavadní kariéře jsme si už zvykli na to, jak dokáže v závodech drtivým způsobem dominovat. V posledním závodě musel jet naplno po celou dobu, což vidíme rádi, ačkoliv musel draze zaplatit za to, že Jensona předjel jízdou mimo trať. Alonsův náskok se nerovná ani dvěma vítězstvím - Vettel bude pro svou psychiku potřebovat v Maďarsku uspět, aby šel do letní přestávky s klidným vědomím, že je v dosahu.