Fernando Alonso je naštvaný kvůli výběru pneumatik pro závody

Super měkká směs je v Číně ještě nebezpečnější než v Austrálii.
Padlo rozhodnutí o difuzorech, ale vy budete mít tento víkend podobné řešení, takže jaké jsou vaše pocity?
Fernando Alonso: "Moc si s tím starosti nedělám, protože to bohužel není naše rozhodnutí. Je to rozhodnutí FIA, nebo odvolacího soudu. Co se týče jezdců, tak tomu nerozumíme, nejsme technici, takže si nejsme jistí tím, co říkají pravidla. Ale je pravda, že jsou tu mnohem rychlejší vozy než my: Brawn, Toyota a Williams. A bude to trvat, než se dáme dohromady a doženeme tu ztrátu, abychom byli stejně rychlí jako oni. Protože si nemyslím, že jde o difuzor nebo nějaký magický díl, který dáte na vůz a okamžitě budete rychlí."

"Je třeba trochu předělat vůz, počínaje předním křídlem. Vzduch musí proudit na záď vozu odlišným způsobem. Takže podle mě před sebou máme několik měsíců práce a utrácení peněz, abychom vůz vyvinuli a byli stejně rychlí jako oni. Nejde jen o difuzor, jde o odlišnou filozofii při návrhu vozu."

Pokud to bude trvat měsíce, je po šampionátu, vyhrál Brawn GP?
FA: "Uvidím. Osobně doufám, že ne, protože snad šampionát zůstane zajímavý do poslední chvíle, ale pravda je, že v následujících závodech může Brawn GP získat hodně bodů a pak možná pro nás bude pozdě, abychom to dohnali. Ale tak to v tuto chvíli je. My jsme silný tým a myslím, že můžeme odvést dobrou práci a vůz vyvíjet rychle, potenciál na to máme."

"Je pravda, že je Brawn nyní rychlý, ale týmy, které teď budou předělávat své vozy, jsou ty nejlepší ve formuli 1: Ferrari, Renault, McLaren, BMW. Takže myslím, že dokážeme odvést dobrou práci. Jsme silný tým."

Očekáváte tento víkend krok vpřed, malý krok díky novým dílům, které máte?
FA: "Myslím, že krok vpřed uděláme každý víkend, počínaje Čínou a neustále se budeme zlepšovat, protože je tu nová oblast, kterou budeme poznávat a neustále zrychlovat. Některé týmy na tom pracovaly čtyři nebo pět měsíců, ale my jsme teprve na začátku a jsem si jistý, že v příštích dvou nebo třech měsících objevíme nové věci. Jsem si jistý, že budeme mít vylepšení na každé Grand Prix."

GPDA diskutovala s organizátory o načasování začátku závodů poté, co se stalo v Sepangu. Jaký byl výsledek?
FA: "GPDA se snaží vylepšit bezpečnost v závodech a Grand Prix. Víme, že pozdní starty v Austrálii a Sepangu znamenaly starosti v oblasti bezpečnosti. V Austrálii kvůli zhoršené viditelnosti, v Malajsii z důvodu deště to samé. Takže uvidíme příští rok, jestli s tím dokážeme něco udělat."

Máte tento víkend obavy ze super měkké směsi pneumatik?
FA: "Dělá mi velké starosti. Myslím, že je to za dlouhou dobu jejich nejhorší rozhodnutí, protože tato pneumatika je pro Šanghaj nesmysl. Nevím, jestli to rozhodnutí udělal Bridgestone nebo FIA, ale taková rozhodnutí musí přehodnotit, protože v televizi a před diváky vypadáme absurdně. Je to špatný vtip, když jste v televizi o šest sekund pomalejší. Podle našich výpočtů budeme muset pneumatiky měnit po pěti nebo šesti kolech, protože tato trať je na pneumatiky náročnější než Melbourne."

"A v Melbourne jsme na nich odjeli jen osm nebo devět kol. Pokud chtějí být zábavní, míchat výsledky a mít tenhle typ předjíždění, mohli by odvést lepší práci. Zábavné řešení by možná bylo, kdyby nám dali mokré pneumatiky, tak by to bylo působivější, ty rozdíly v rychlostech. Nevím... Dělá mi to starosti a jsem z toho smutný, protože před lidmi vypadáme divně."

Bylo s jezdci konzultováno, které pneumatiky se budou používat?
FA: "Ne. Po Austrálii jsme vyslovili naše obavy, po nehodě Roberta Kubicy a Sebastiana Vettela, protože ta vznikla kvůli rozdílům v rychlostech. Snažil se předjet, ale Vettel na těch pneumatikách neměl vůz pod kontrolou, nedá se na nich brzdit, nedá se zatáčet, nedá se dělat nic. A pak měl Robert velkou nehodu, protože měl poškozený vůz. Tak jsme vyjádřili naše obavy a ve třetím závodě teď máme stejné pneumatiky na ještě horším okruhu. Tohle je třeba okamžitě změnit."

Co je horší, kombinace super měkkých pneumatik s tímto okruhem nebo nižší teploty?
FA: "Myslím, že super měkké pneumatiky na tomto typu okruhu s dlouhými a rychlými zatáčkami. Super měkké pneumatiky se zničí v první zatáčce a v té desáté už žádné mít nebudete."

A co tvrdší směs pneumatik a nižší teploty, může to také způsobit problémy?
FA: "Ano, také. Jedna bude moc měkká, druhá moc tvrdá. Ta správná směs zůstala doma! Měkká směs zůstala doma, to samé se stalo v Austrálii. A je to kvůli tomu, aby byla lepší podívaná, aby se více předjíždělo. Jak jsem řekl, kvůli lepší podívané bychom si možná mohli losovat čísla a ten, kdo by si vytáhl číslo 15, by nasadil mokré pneumatiky, nebo cokoliv. A byla by to lepší podívaná a větší zábava. Takhle to zábavné není."

Můžete říct, jaké nové díly budete mít na voze?
FA: "Ani nevím, protože jsme ještě neměli poradu. Vím, že některé díly dorazí na poslední chvíli. Myslím, že budeme mít pár nových detailů aerodynamiky, jako v Austrálii a Malajsii. Co se týče mechaniky, tak vím, že máme úpravu zadního zavěšení, abychom měli lepší přilnavost vzadu, což byl náš hlavní problém v prvních dvou Grand Prix. Nové díly budeme mít v každém závodě a snad se nám podaří smazat ztrátu, protože teď máme potíže se dostat do třetí části kvalifikace a to není ideální. Musíme být blíže předním vozům."

Budete v následujících závodech používat KERS?
FA: "To musíme také prodiskutovat. Máme v plánu ho používat, v příštích závodech budeme mít KERS. Ale jsme velmi otevření. Musíme systému dobře porozumět a pokud bude jednoho dne třeba ho testovat nebo vyndat z vozu, jsme na to připraveni, takže jsme otevřeni všem možnostem."
Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
19:41 | Jinými slovy: Gasly nahradil Kvjata Hartley nahradil Gaslyho Kvjat nahradil Sainze
19:40 | Rošády u Toro Rosso mají vliv i na počty komponent. Kvjat zdělil Sainzův vůz i inženýra a stranu garáže.
14:53 | McLaren by měl dnes oznámit prodloužení smlouvy s Alonsem.
14:18 | V pátek a v sobotu by měly být v Austinu teploty lehce pod 30 stupňů. V neděli by se mělo ochladit a vyloučit nelze ani déšť.
10:13 | Di Resta pojede příští rok čtyřiadvacetihodinovku v Daytoně.

GP USA 2017

Pátek 20. října 2017
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 21. října 2017
3. trénink 18.00–19.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 22. října 2017
Závod 21.00