Fernando Alonso: Do WEC se určitě vrátím

Fernando Alonso po skončení sezóny 2018/2019 opustí světový vytrvalostní šampionát FIA WEC a u továrního týmu Toyota ho nahradí Brendon Hartley. Španělský dvojnásobný mistr světa formule 1 se chce věnovat dalším výzvám, do WEC se však podle vlastních slov bude chtít v budoucnu vrátit.
Fernando Alonso: Do WEC se určitě vrátím

Alonso se po roce vrací na „místo činu“ do belgického Spa, kde loni na úvod sezóny FIA WEC 2018/2019 debutoval v závodě s vozem Toyota TS050 Hybrid. Nyní, o šest závodů později, přijíždí Španěl zpět do Belgie a spolu se svými parťáky z vozu #8 Sébastienem Buemim a Kazukim Nakadžimou vede průběžné pořadí šampionátu.

Ještě před čtvrtečními prvními tréninky ve Spa uveřejnila tovární Toyota složení jezdecké šestice pro sezónu 2019/2020, ve které místo Alonsa figuruje Brendon Hartley, bývalý pilot stáje Toro Rosso, vítěz 24 hodin Le Mans a dvojnásobný mistr světa FIA WEC se značkou Porsche.

Další výzva pro Alonsa? Australská legenda Bathurst 1000

Další výzva pro Alonsa? Australská legenda Bathurst 1000

Alonso tak své angažmá u Toyoty ve třídě LMP 1 (prozatím) neprotáhne a po závodech ve Spa a v Le Mans se s japonským továrním týmem nezapojí do přípravy na nadcházející sezónu světového šampionátu ve vytrvalostních závodech. Rodák z Ovieda se místo toho chce soustředit na další výzvy, mezi které by mohla patřit rally Dakar. Před šampionátem WEC však rozhodně nezavírá dveře.

„Zavázat se k další sezóně až do června 2020 by mi znemožnilo využít některé příležitosti, které se možná objeví koncem tohoto roku,“ řekl Alonso pro web sportscar365.com. V příští sezóně bude mít šampionát FIA WEC na programu na příklad osmihodinový závod v Bahrajnu 14. prosince, jehož termín by mohl Alonsovi komplikovat přípravy na rally Dakar, rozhodne – li se zúčastnit se jí již v příštím roce.

„Rozhodl jsem se zastavit tento program nyní, v krátkodobém horizontu. Myslím si, že ve střednědobém nebo dlouhodobém výhledu se do WEC určitě vrátím. Je to šampionát, který si vážně užívám,“ uvedl Španěl.

„Líbí se mi tento typ závodění. Mám rád nepředvídatelné závody s veškerým provozem na trati a věcmi, se kterými se musíte vypořádat. Líbí se mi týmový duch a také to, že sdílím vůz s mými týmovými kolegy. Miluji tento šampionát.“

Fernando Alonso dále uvedl, že o budoucí návrat do WEC by měl zájem opět v barvách Toyoty. Španělského pilota neláká účast v jiné kategorii než v LMP 1, protože by chtěl vždy bojovat o celková vítězství.

„Kdybych chtěl znovu závodit v Le Mans, rád bych bojoval o celkové vítězství, ne pouze o triumf v jedné ze tříd.“

„Variantou by mě pro byla jakákoliv nová elitní kategorie v budoucnu, nebo LMP 1, pokud se u ní ještě pár let zůstane,“ vyslovil Alonso narážku na novou plánovanou královskou kategorii FIA WEC, která nese pracovní název „hypervozy“.

„Tým Toyota je prostě perfektní. Výborně se připravují a každý je velmi profesionální. Jejich zázemí v Kolíně nad Rýnem je na té nejvyšší úrovni. Tým je téměř perfektní ve všem, co dělá – po stránce strategie, zastávek v boxech, výběru pneumatik i spolehlivosti,“ pochválil Alonso tovární tým Toyota, se kterým míří k zisku titulu mistra světa.

Foto: Toyota Motorsport GmbH

Další článek: F1 Power Rankings: nejlepšími jezdci jsou po Baku Bottas a Verstappen

13. října | Incident mezi Gaslym a Pérezem vyšetřován... přestože se fakticky nestal.
12. října | Alfa Romeo by měla brzy potvrdit jezdeckou sestavu pro příští rok. Očekává se, že zůstanou současní jezdci.
12. října | F1 bude od 10:00 na svém YouTube vysílat GP Japonska 2005

GP Japonska 2019

Pátek 11. října 2019
1. trénink Bottas (1:28.731)
2. trénink Bottas (1:27.785)
Neděle 13. října 2019
Kvalifikace Vettel (1:27.064)
Závod Bottas