Z trojice novějších týmů si zatím nejlépe vede Lotus Tonyho Fernandese, který v posledním závodě dokonce dokázal bojovat s týmy Renault a Toro Rosso. Stáj ale stále trápí velká nespolehlivost.
Když před necelými dvěma lety přivedl Tony Fernandes do
formule 1 svůj nový tým, řekl, že ho chce v průběhu následujících let
dostat do takové formy, aby mohl rovnocenně bojovat se současnými TOP týmy.
Jeho sen se mu však zatím nedaří moc plnit. Faktem sice zůstává, že mezi
novějšími týmy Lotus vyniká, na druhou stranu k těm starším mu stále ještě
zbývá pořádný kus cesty.
V posledním závodě, ve Velké ceně Singapuru, nicméně
dokázaly oba vozy Lotus zápasit o místa s týmy Toro Rosso a Renault. Jarna
Trulliho pak ale po nadějném začátku závodu vyřadil z boje problém s převodovkou.
A právě nespolehlivost vidí šéf stáje Tony Fernandes za současný největší problém
svého týmu.
"Po Singapuru jsem řekl, že s pohledu výkonnosti to byla naše nejsilnější velká
cena," říká Fernandes, jenž tento fakt
odůvodňuje hlavně velkým balíkem úprav, který si tým do Singapuru přivezl. "Jarno
měl opět velkou smůlu. Problém se spolehlivostí, který ukončil jeho závod, je
něco, co potřebujeme zlepšit. Možná jsme malým týmem a možná nemáme takové
vybavení jako týmy před námi, ale to neznamená, že by naše standardy měly být
nižší než ty jejich. V Japonsku a i v ostatních zbývajících závodech
se musíme ujistit, že jsme tým se dvěma auty (schopnými dojet do cíle), jedině
to nám může tento rok zajistit desáté místo v šampionátu," optimisticky
zakončuje šéf Lotusu.