Fanoušci nepodporují úsporná opatření, ale nechtějí platit za přenosy

Placené televizní přenosy formule 1 v Británii jsou podle ředitele týmu Williams Adama Parra důsledkem vysokých nákladů týmů. Přitom úspory nemají velkou podporu veřejnosti.
Fanoušci nepodporují úsporná opatření, ale nechtějí platit za přenosy

Změny pravidel, jejichž cílem je snižování nákladů ve formuli 1, se většinou setkávají s odporem fanoušků. V posledních letech to byla především různá omezení ve vývoji či například omezení počtu kusů převodovek a motorů na jezdce a sezónu. Navzdory všem snahám je ale podle Parra formule 1 stále velmi drahá, což se nyní projevilo tím, že v Británii přejde formule 1 částečně na placené televizní kanály, jelikož hlavním zdrojem příjmů tohoto sportu jsou příjmy z prodeje TV práv.

"Od chvíle, kdy jsem ve formuli 1, jsem bojoval za snižování nákladů, které by bylo přínosné pro všechny," cituje Parra Autosport. "Týmy by byly udržitelnější a mohli bychom více investovat do mladých jezdců. Potenciálně bychom měli menší poplatky za motory a televizní společnosti by platily méně."

"Teď jsou roční týmové náklady v průměru 100 miliónů liber a celkově tohle představení stojí 1,2 miliardy. Ty peníze musí odněkud přijít. Já fanouškům říkám, že chápeme, jak se cítí a že je škoda, že to BBC nemohla udržet. Snažíme se dojednat ty nejlepší a nejpřístupnější dohody pro britské fanoušky."

"Ale musíme udržet vyrovnanou bilanci, což řekněme si upřímně, nedělají všechny týmy formule 1. Snažíme se zároveň udržet kvalitu podívané. Možná bych chtěl, aby fanoušci, pokud nás podporují, více podporovali naše snahy při snižování nákladů v tomto sportu."

Jako jedno z možných řešení, jak navýšit příjmy týmů, vidí Parr větší počet závodů za sezónu. Tento krok by se ale zřejmě neobešel bez zkrácení závodních víkendů na dva dny.

Diskuze (40) Další článek: GP Maďarska 2011 - Co v tiskových materiálech nebylo
1:59 | Prasklina na zadním křídle se nakonec objevila jen u Verstappena. Red Bull zatím neví, co bylo příčinou.
20:20 | Fernando Alonso se připojí k Vettelovi a Russellovi a nasadí větší počet nových komponent – start z konce pole.
22. října | Toto Wolff přiznal, že Mercedes má problémy se spolehlivostí, kterou stále úplně nepochopil. Bottas nasadil šestý motor.
22. října | Valtteri Bottas nasazuje šestý motor. Dostane penalizaci 5 míst.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Pérez
Sobota 23. října 2021
3. trénink Pérez
Kvalifikace Verstappen
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00