Fanoušci nemusí vidět helmy, aby poznali jezdce, tvrdí Whiting

Některá kritická vyjádření ze strany fanouškovské obce po zavedení systému „halo“ směřovala k výrazně omezené možnosti rozpoznávat jednotlivé jezdce podle designu helmy. Podle Charlieho Whitinga však se „svatozáří“ nebude identifikace jezdců obtížnější.
Fanoušci nemusí vidět helmy, aby poznali jezdce, tvrdí Whiting

Nový systém ochrany kokpitu a hlavy jezdce snižuje šance fanoušků na identifikaci jezdce podle barev helmy. Fernando Alonso nebo Jean Todt si dokonce pohrávali s myšlenkou zavést poznávací znaky přímo na samotný ochranný oblouk.

V rozhovoru s novináři v Melbourne však ředitel závodů F1 Charlie Whiting prohlásil, že nyní již existují jiné způsoby rozpoznání jezdce v kokpitu monopostu.

„Prvně musím říct, že i pro mě bylo vždy jednodušší podívat se na onboard záběr a rozpoznat jezdce podle barvy. Na příklad helmy Daniela Ricciarda a Maxe Verstappena jsou dobře odlišitelné.“

„V minulém roce se stala identifikace mnohem jednodušší díky zavedení čísel a zkratek jmen přímo na monoposty. Myslím, že budete souhlasit s tím, že toto funguje velmi dobře,“ řekl novinářům Whiting.

„Ujistili jsem se, že čísla na monopostech se nacházejí na přesně těch samých místech, jako loni. Jsem si jistý, že fanoušci nebudou potřebovat viděl barvu helmy, aby poznali, kdo ve voze sedí.“

Whiting se rovněž zaobíral myšlenkou žluté „svatozáře“ pro vedoucího jezdce šampionátu po vzoru cyklistické Tour de France. Tento nápad však nakonec neprošel také proto, že Renault zvažoval „halo“ v permanentním žlutém designu (nakonec francouzský tým zvolil černou).

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Technika F1 2018: Změny pravidel a analýzy nových vozů

11:25 | Matevos Isaakjan nahradí u českého týmu Charouz zraněného Correu. Rus jezdil dříve v GP3, formuli 3.5 a ve WEC.
18. září | Podle Wurze by se mělo znovu promyslet, co bude, ve které zatáčce. Asfaltové únikové zóny jsou podle něj dobré při brzdění z vysoké rychlosti, ale v 80 % je lepší štěrk apod. Řekl to pro Autosport.
18. září | Podle Binotta přiveze Ferrari do Singapuru několik menších dílů.
17. září | Juan Manuel Correa zůstává nadále v umělém spánku a s dýcháním mu pomáhají přístroje. Stav jeho plic se zlepšuje a jakmile to bude možné, čekají ho další operace v oblasti dolních končetin.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink 10.30–12.00
2. trénink 14.30–16.00
Sobota 21. září 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10