Asociace týmů formule 1 vyhodnotila průzkum veřejného mínění, který uskutečnila mezi fanoušky po celém světě. Jednoznačně největší zájem mají diváci o spojení přenosů ze závodů s novými technologiemi.
Největší zájem je o přímé přenosy ve vysokém rozlišení, po nich touží 65 % diváků. Na druhém místě žebříčku přání se umístilo sledování závodů na internetu (53 %), dále pak možnost stahovat záznamy závodů z internetu (42 %), možnost být součástí on-line komunit (32 %) a aplikace pro mobilní zařízení (22 %).
Co se týče budoucího vývoje, 66 % fanoušků se domnívá, že formule 1 musí vždy přinášet technické inovace. Jen o čtyři procenta méně lidí považuje za důležité, aby se Grand Prix konaly na klasických okruzích a naopak, pouze 32 % se vyslovilo pro zařazování nových tratí do kalendáře, které by případně bylo na úkor evropských tratí. Větší počet závodů považuje za důležitý 44 % lidí, ochranu ´evropského dědictví´ pak 46 %. Přesně polovina fanoušků souhlasila s tvrzením, že formule 1 musí nastavit přiměřené rozpočty týmům.
Neméně zajímavý je postoj veřejnosti ke vztahu formule 1 k životnímu prostředí. Propagovat zelené iniciativy by měla formule 1 jen podle 35 % diváků, zatímco vývoj zelených technologií je důležitý už pro 60 % fanoušků.
Jak přiblížit formuli 1 lidem? Tuto otázku si týmy a Bernie Ecclestone kladou dlouhodobě a nyní mají odpovědi. Na prvním místě se umístily prezentace nových vozů, které by byly přístupné veřejnosti. Zájem o ně má 49 % diváků. Dále jsou v žebříčku setkání s jezdci na závodech (47 %), návštěvy u týmů/jezdců (43 %), měsíční informační bulletin o F1 (40 %), rozhovory s lidmi z F1 (35 %) a on-line diskusní fóra (26 %).
Týmy teď znají také názor na nový bodovací systém, jenž začal platit na začátku letošní sezóny, jednoznačně ho schvaluje 62 % diváků.
Tento průzkum veřejného mínění se uskutečnil v první polovině února letošního roku a zúčastnilo se ho téměř 90 tisíc respondentů. Ti se podle úrovně zájmu o formuli 1 dají rozčlenit do následujících skupin: nadšenci (26 %), diváci s průměrným zájmem (44 %) a příležitostní diváci (30 %). Do tří skupin byli diváci rozděleni také z geografického hlediska: 61 % je z regionu Evropa, Střední východ a Afrika, 27 % z oblasti Asie a Pacifiku, a 12 % z Ameriky.
A jaký výraz podle respondentů nejlépe charakterizuje formuli 1? Téměř dvě třetiny se shodli na sousloví "pokročilé technologie".