Strategická skupina a Komise F1 jednaly o možnostech, jak zatraktivnit současnou formuli 1. Jednou z myšlenek je možnost výběru nejlepšího jezdce závodu a nejlepšího předjížděcího manévru.
Jak už to tak chodí, na složitějších návrzích se týmy nedokáží dohodnout, takže jsou podporovány spíše kosmetické novinky.
Jednou z nich by mohla být větší interakce s fanoušky. Pomoci internetu či přímo sociálních sítí by mohli fanoušci vybírat po každé Grand Prix „jezdce dne“ a nejlepší předjížděcí manévr.
Jak konkrétně to bude fungovat, o tom se nejspíše povede diskuse v následujících dnech. Podobný druh interakce má také formule E, která jde ještě mnohem dál a nevybírá nejlepší jezdce, ale lidé mohou v rámci tzv. FanBoostu přidělit pro závod extra výkon vybraným jezdcům.
Kromě toho by mohla vzniknout Pitstop Challenge trophy, kterou by po konci sezóny dostali mechanici týmu, který měl nejrychlejší zastávky v boxech.
Něco podobného, i když méně oficiálního, již existuje. Trofej uděluje společnost DHL a za loňský rok ji dostalo Ferrari.
Foto: Getty Images / Clive Mason