Také v ulicích Monaka vozy zrychlovaly. Čas pole position se zlepšila o -1,368 s. Nejvíce ale meziročně zrychlil Sauber.
Na většině okruhů uvidíme lepší časy než vloni a to už ty loňské byly většinou rekordní. Může za to vývoj pohonných jednotek, ale zejména vozů, které byly vloni především v první polovině sezóny po změně pravidel ještě „plné vývojového potenciálu“. V neposlední řadě mohou za zrychlení také měkčí pneumatiky a na některých okruzích i nový povrch.
Zatím největší zlepšení jsme viděli ve Španělsku, kde ho dosáhl Haas – rozdíl byl téměř 3 sekundy.
Paradoxem je, že v Monaku se Haas zlepšil ze všech týmů nejméně. Nebude to asi úplně náhoda. Kevin Magnussen se nechal slyšet, že mají méně přítlaku než v Austrálii. Nové díly nepřicházejí a těch starých má tým nedostatek.
Nejvíce se naopak zlepšil Sauber. Je otázkou, do jaké míry za to může Charles Lecler, který se dostal do Q2. Vloni skončily vozy Sauberu na posledních místech.
Leclerc možná přidal nějakou tu desetinku, ale hlavní porci přidal vůz. Marcus Ericsson si stěžoval, že ho ovlivnily žluté vlajky. On sám svůj čas oproti loňsku zlepšil o 2,011 s.
Zlepšení ve srovnání s rokem 2018
Tým |
Rozdíl |
Sauber |
-2,445 |
Red Bull |
-1,686 |
Renault |
-1,498 |
Williams |
-1,275 |
Force India |
-1,268 |
Ferrari |
-1,139 |
McLaren |
-1,139 |
Mercedes |
-0,991 |
Toro Rosso |
-0,941 |
Haas |
-0,475 |
Foto: Getty Images / Charles Coates