Frederik Vesti zvítězil v Monaku stylem start-cíl. Roman Staněk po startu z poslední pozice dojel sedmý, když vydělal na výjezdu safety caru a následném přerušení závodu.
Na poměry městských okruhů proběhl úvod hlavního závodu F2 v Monaku velmi v klidu.
Z prvního místa startující Vesti si pohlídal svoji pozici a ujal se vedení. Ani bezprostředně za ním nedošlo k velkým posunům, takže se za dánského pilota zařadili Martins, Pourchaire a Doohan.
Další akce se v Monaku začala dít až s první vlnou zastávek v boxech.
Nadpoloviční část pilotů, většinou startujících z konce první desítky dál, zvolila strategii startu na měkčí (růžové) sadě pneumatik. Tito závodníci začali své mechaniky navštěvovat od osmého kola.
Vpředu se nicméně i nadále držel Vesti před Martinsem, Pourchairem a dalšími lídry, kteří začínali na tvrdší (červené) směsi pneumatik.
Klidné monacké dopoledne nejprve přerušilo vyhlášení virtuálního safety caru v 19. kole po odstoupení Fittipaldiho. Tuto neutralizaci však nikdo k zastávce v boxech nevyužil.
Zásadní moment závodu nastal ve 22. kole, kdy v pasáži před kasinem poměrně tvrdě havaroval Doohan. Incident si vyžádal výjezd safety caru a poté, co Australanův monopost začal hořet, rozhodlo ředitelství závodu o vyvěšení červených vlajek.
Ještě před přerušením závodu si všichni zbývající závodníci, kteří měli před zastávkou, stačili vyměnit pneumatiky, čímž získali velkou výhodu nad těmi, jež pit stop absolvovali při zelených vlajkách. Kromě lídrů v čele s Vestim byl mezi těmito šťastlivci také Staněk, který si díky tomu podržel osmou příčku.
Po odklizení vozu Doohana následoval restart závodu. Ten však nebyl příliš standardní, jelikož pole bylo mezi osmým a devátým místem rozděleno více než 30sekundovou mezerou.
Ve zbývajících kolech došlo na předních místech už jen k jedné zásadní změně. Martins dostal penalizaci (průjezd boxy) za to, že nezpomalil pod žlutými vlajkami, kvůli čemuž přišel o druhou příčku a propadl se na osmé místo.
Pro vítězství si, po zkrácení závodu kvůli vypršení časového limitu, nakonec poměrně v poklidu dojel nový lídr šampionátu Vesti před Pourchairem. Třetí příčku si připsal Maloney před Verschoorem, Haugerem, Mainim a sedmým Staňkem, který odolal tlaku Martinse a zajistil si tak svůj dosud nejlepší výsledek ve formuli 2.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Ztráta |
Kol |
1 |
Frederik Vesti |
Prema Racing |
|
39 |
2 |
Théo Pourchaire |
ART Grand Prix |
2,5 |
39 |
3 |
Zane Maloney |
Rodin Carlin |
13,0 |
39 |
4 |
Richard Verschoor |
Van Amersfoort Racing |
21,6 |
39 |
5 |
Dennis Hauger |
MP Motorsport |
22,3 |
39 |
6 |
Kush Maini |
Campos Racing |
25,3 |
39 |
7 |
Roman Staněk |
Trident |
27,3 |
39 |
8 |
Victor Martins |
ART Grand Prix |
27,6 |
39 |
9 |
Jak Crawford |
Hitech Pulse-Eight |
42,0 |
39 |
10 |
Ajumu Iwasa |
DAMS |
44,3 |
39 |
11 |
Ollie Bearman |
Prema Racing |
45,2 |
39 |
12 |
Isack Hadjar |
Hitech Pulse-Eight |
46,0 |
39 |
13 |
Jehan Daruvala |
MP Motorsport |
54,5 |
39 |
14 |
J.M.Correa |
Van Amersfoort Racing |
57,6 |
39 |
15 |
Roy Nissany |
PHM Racing by Charouz |
1:12.0 |
39 |
16 |
Brad Benavides |
PHM Racing by Charouz |
1:12.4 |
39 |
17 |
Clément Novalak |
Trident |
1:12.8 |
38 |
- |
Ralph Boschung |
Campos Racing |
|
31 |
- |
Jack Doohan |
Invicta Virtuosi Racing |
|
21 |
- |
Amaury Cordeel |
Invicta Virtuosi Racing |
|
21 |
- |
Enzo Fittipaldi |
Rodin Carlin |
|
17 |
- |
Arthur Leclerc |
DAMS |
|
7 |