F2: Hlavní závod v Melbourne vyhrál Iwasa. Staněk kvůli penalizaci nakonec bez bodu

Japonský závodník Ajumu Iwasa využil startu z pole position a ovládl hlavní závod F2 v Melbourne. Z bodu zisku jednoho bodu se po dojezdu těšil Roman Staněk, ale později byl penalizován a vypadl mimo elitní desítku.
Foto: Getty Images / Clive Mason
F2: Hlavní závod v Melbourne vyhrál Iwasa. Staněk kvůli penalizaci nakonec bez bodu | Foto: Getty Images / Clive Mason

Zatímco sobotní sprint F2 v australském Melbourne příliš dramat nenabídl, nedělní hlavní závod byl o poznání zajímavější.

Úvod závodu nejlépe vyšel Iwasovi z týmu DAMS, který po startu z pole position udržel první místo a ujal se vedení. Za ním se sice na chvíli ocitl ze třetí pozice začínající Victor Martins, ale brzy poté si druhou příčku zpět vzal Théo Pourchaire.

V osmém kole došlo ke kontaktu mezi domácím Jackem Doohanem a Jakem Crawfordem, po němž se druhý jmenovaný ocitl v bariéře.

Bezprostředně poté se několik pilotů rozhodlo zajet do boxů pro nové pneumatiky. Mezi těmito závodníky nechyběl ani Roman Staněk, který si ještě předtím stačil po startu ze 17. pozice stačil polepšit o dvě příčky.

Brzy se navíc ukázalo, že kvůli nabouranému vozu Crawforda bude muset na trať vyjet zpomalovací vůz. Jakmile se tak stalo, ke svým mechanikům zamířila i většina lídrů včetně do té doby vedoucího Iwasy.

Po restartu ve 12. kole se ve vedení držel Frederik Vesti před Royem Nissanym, Enzem Fittipaldim a Kushem Mainim. Nikdo z nich však na svém kontě ještě neměl povinný pit stop, takže virtuálním lídrem zůstával Iwasa.

Staněk se tou dobou držel na třináctém místě. Český závodník se sice později o několik pozic propadl, ale stále mohl živit šance na body, jelikož před ním bylo několik jezdců, které teprve čekala zastávka v boxech.

Ve 26. kole havaroval Nissany. To znamenalo další výjezd safety caru, což na prvním místě jedoucí Vesti využil k výměně pneumatik. Zastávku si odbyli také Maini a Fittipaldi. Do čela se tak konečně vrátil Iwasa, za kterým byli seřazeni Pouchare a Hauger.

Dramatické chvíle se děly i za safety carem. Mimo trať se na moment ocitl Vesti a ještě větší problémy potkaly Fittipaldiho. Ten udělal na studených pneumatikách hodiny a při návratu na trať se opřel o zeď. Brazilec sice pokračoval, ale pouze několik sekund, jelikož zavěšení jeho vozu náraz do bariéry nepřečkalo bez úhon, zkolabovalo a Fittipaldi opět havaroval.

Safety car nakonec zajel do boxů na konci 30. kola. Ještě těsně před restartem však Martins nedobrzdil a sestřelil na třetí příčce jedoucího Haugera.

Tento incident nemusel příliš zajímat vedoucího Iwasu a Pourchaira, kteří i po restartu drželi první dvě pozice. O dvě příčky si ale polepšili jezdci za nimi.

To se týkalo i Staňka, který se tři kola před cílem ocitl na desáté příčce. Posléze se sice jezdec týmu Trident propadl za Mainiho, ale vzhledem k dříve ohlášené 10sekundové penalizaci pro Isacka Hadjara bylo zřejmé, že bod je blízko.

Rodák z Valašského Meziříčí nakonec v danou chvíli potřebnou jedenáctou příčku udržel a po penalizování Hadjara mohl slavit bod za desátou příčku. Český pilot se z něj však mohl těšit jen několik hodin, jelikož následně dostal trest v podobě 5 sekund za kolizi s Mainim, což ho odsunulo na konečnou 14. příčku.

Vítězem závodu se stal Iwasa, za kterým cílem projeli Pourchaire a Arthur Leclerc.

Vedle nich bodovali také Vesti, Zane Maloney, Jehan Daruvala, Richard Verschoor, Doohan, Maini a Juan Manuel Correa.

Iwasa se díky výhře posunul s 58 body do čela šampionátu. Druhé místo s odstupem 8 bodů drží dnes druhý Pourchaire. Roman Staněk zůstává bez bodu.

Další článek: Exkluzivně: V Alfě jsem trochu více než jezdec. Tuto roli si však užívám, tvrdí Bottas

Témata článku: ,