F1 zvažuje přehodnotit postavení televizních kamer na okruzích

F1 zvažuje přehodnotit postavení televizních kamer na okruzích

Formule 1 zvažuje od letošní sezóny změnit pozice televizních kamer na okruzích velkých cen, aby byla pro televizního diváka více patrná rychlost současných monopostů.

„Před sezónou 2019 tvrdě pracujeme na tom, abychom ukázali tempo sportu a rychlost vozů. Přehodnocujeme pozice všech kamer. Když jste na tribuně a sledujete je, vypadají neuvěřitelně, nemám pravdu?“ ptá se šéf formule 1 pro oblast televize a médií Dean Locke

„Úhly kamer a jejich objektivy mohou dost zkreslovat a nemusí to vypadat tak dramaticky a tak rychle. Zkoušíme tedy pár různých způsobů, jak udělat několik triků. Vždy jsme byli dobří v tom, abychom ukázali vysokou rychlost vozů. Vloni tu byly nějaké okruhy, například v Japonsku, kde jsme skutečně dokázali zvýraznit, kde jsou tyto auta dobrá,“ dodává.

F1 se však stále zaměřuje také na zlepšení zvuku pohonných jednotek, které s příchodem hybridních pohonných jednotek v roce 2014 ztratily ze své hlučnosti.

Nová grafika

„Dosáhli jsme úspěch, ovšem na některých okruzích to bylo lepší než na jiných. Motory Honda v loňském roce zněly opravdu dobře. V tomto pohledu jsme udělali opravdu vzrušující věci,“ věří Locke.

Pokroku se má dočkat také grafika přenosu. F1 spolupracuje s Amazon Web Services (AWS), přičemž divákům by měly být lépe vysvětleny pojmy jako undercut či overcut, tedy strategická snaha týmu dostat se dřívější či pozdější zastávkou v boxech před svého soupeře.

„Jejich platformu využíváme pro získání dat a informací pro určité grafiky. Je to skutečně výkonný nástroj, který zkoumáme, abychom zjistili, čeho bychom mohli a nemohli dosáhnout,“ popisuje.

„Například strategie zastávek v boxech. Proč zajeli do boxů, proč nezajeli do boxů? Spoléháme se na velmi dobrý tým komentátorů, kteří to vysvětlí. Ve Velké Británii na ně máme velké štěstí. Nemůžete to však považovat za samozřejmé v dalších 200 zemích a více než 90 televizních stanicích. Máme grafiku, která to může vysvětlit. 'Startoval na těchto pneumatikách a zastaví v tom a tom kole'. Může to být ještě dynamičtější, když dojde k virtuálnímu safety caru, tak tyto věci nemusí platit,“ říká.

„Využíváme všechna data z pátku a soboty, abychom díky nim sestavili algoritmus toho, co se podle nás stane. Pokud se nám podaří to jednoduchým způsobem vysvětlit, bude to pro nás velké vítězství,“ uzavírá Locke.

Foto: Getty Images / Clive Mason

Doporučujeme

Články odjinud