F1 zůstala hluchá a slepá. Problémy v prvním tréninku způsobilo optické vlákno

Formule 1 měla v průběhu prvního tréninku technické problémy. Důsledky nepocítili jen fanoušci ale také týmy.
Foto: Getty Images / Bryn Lennon
F1 zůstala hluchá a slepá. Problémy v prvním tréninku způsobilo optické vlákno | Foto: Getty Images / Bryn Lennon

V průběhu prvního tréninku se objevily problémy s obrazem, nefungovaly záběry z onboard kamer, část live timingu a týmy měly problémy s rádii.

Podle F1 šlo o problém s místním optickým vláknem. F1 přešla do „recovery mode“, který umožňoval pokračovat v základních operacích přes satelitní spojení. Trénink tak přerušen nebyl, ale hladce neproběhl.  

Ztráta spojení s jezdci přispěla i ke kolizi mezi Pérezem a Oconem.

Incident mezi Pérezem a Oconem bez trestu. Jezdci vysvětlili, co se stalo

Incident mezi Pérezem a Oconem bez trestu. Jezdci vysvětlili, co se stalo

„Jistě, byl to velký problém,“ řekl šéf týmu Ferrari Mattia Binotto. „Nevím, jestli měli ve všech týmech přesně stejné problémy, ale pro nás to bylo velmi obtížné, zvláště u Charlese neexistoval žádný způsob, jak s ním komunikovat.“

„Provozujeme naši závodní pohonnou jednotku, protože tyto pohonné jednotky jsou ty, které jsme měli v Bahrajnu a jsou používány po celý víkend. Takže je zřejmé, že pokud máte nějaké problémy, nevíte, jak reagovat a komunikovat. Takže tyto typy problémů jsou vážné.“

„Diskutovali jsme o tom po tréninku, protože si jezdci stěžovali na rádio,“ řekl Frédéric Vasseur. „Před dvaceti lety ale kluci zvládli jezdit bez rádia!“

„Dokud data neztratíte, tak si ani neuvědomujete, jak moc se na ně spoléháte,“ řekl Otmar Szafnauer z Astonu Martin. „Na boxové zdi jsme bylo v podstatě slepí. Ani komunikace s jezdcem nefungovala. Věci byly kvůli tomu složitější.“

Další článek: Ve druhém tréninku zůstal na čele Bottas. Leclerc boural, Verstappena zradila technika

8:58 | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.