F1 v roce 2021: Vyšší otáčky, neomezené množství paliva a kratší vozy

Pierre Gasly Ferda.  |  04. 10. 2018 18:23

jurgenb | 04. 10. 2018 09:29

Můj názor níže:
1) zkrácení rozvoru - Navíc vozy budou lehčí a ohebnější v zatáčkách a tím pádem i obratnější při předjíždění jak píšeš. Na druhou stranu budou těžší na řízení, což je pro diváky pouze plus.
2) zvýšení otáček - jsem pro. ......O tom není třeba diskutovat
4) zvýšení užití el. energie - Tady musím oponovat. Co se na váze ušetřilo na zkrácením vozu, to se vrátí jako bumerang navýšením váhy kyselinami. ---F1 SUMO a já bych si moc přál sportovní vozy, tudíš lehoučké bez kyselin.
5) ground effect - Tady je to mírně sporné. Grglavkám to hodně pomůže, to bezesporu. A dalším týmům s kratším rozvorem taky, ale to není důležité. Z mého pohledu je přednost v tom, že různé cimprlátka už nebudou mít takový velký význam a přednost dostanou čisté linie. Popravdě říci mírně čistější by bylo přesnější.
6) omezení na dynu - Oproti Tobě jsem já pro. Otázkou ale zůstává jak vyřešit třeba problémy které jsme viděli třeba u Hondy která přišla oproti ostatním později a neměla na dynu naběháno tolik co ostatní. Tady bych stav nejspíše řešil operatívně podle potřeb.

Jinak máš ode mě pochvalu za zde málo vídaný příspěvek.

Triper dovysvětlil, děkujeme

Forza Ferrari !!!

Co myslíte, nastoupí zítra McL a REN do tréninků?
Vypadá to, že se kastról někde šprajcnul. Se jen divím, že to tam nevezli už s týdenním předstihem.

FoxPw  |  04. 10. 2018 12:50

Sporné je zvýšení výkonu MGU-K, protože to znamená vývoj nového motorgenrátoru + další změny z toho vyplývající, jako jiné rozměry, chlazení atd., takže hodně peněz na vývoj a testování. Ono i zvýšení otáček a průtoku bude stát hromadu peněz nejvíce z hlediska spolehlivosti výkonnějšího motoru.

Tak ono se bude tankovat do aut plus mínus stejné množství, protože je výhodné být lehčí a nevyplatí se brát něco na víc.
Tady právě chybí tankování. To přinášelo mnohem více možností během závodu. Pokud bylo potřeba, tak se natankovalo více a nebo méně v průběhu závodu.
Nehledě na to, že ty auta byla lehčí.

Forza Ferrari !!!

A co moje myšlenka ohledně průtoku paliva?

Sebastian titul 2019!!! | Forza Honda!!!

Nevím Tomáši, nečetl jsem

Forza Ferrari !!!

Dole Davide, dole.

Sebastian titul 2019!!! | Forza Honda!!!

Ty právě ale budeš narážet na to, že budou muset to palivo navíc tahat už od startu. A to je ta bolest.
Zvýšený průtok dobrý, neomezený množství na závod dobrý, ale tady máš ten háček.

Forza Ferrari !!!

Však jim nikdo nebrání zvýšit průtok už od startu. Víme jaký průtok v průměru mají nyní? Neřekl bych, že se to bude blížit k maximu ani z daleka, když maximum je 100kg za hodinu a závod trvá hodinu a půl a v nádrži mají max 105kg.
Otázka spíše je, jestli to k něčemu bude.

Sebastian titul 2019!!! | Forza Honda!!!

Triper  |  04. 10. 2018 15:20

Tome, ono to není zase tak jednoduché. Když budeš chtít využít větší průtok paliva, spotřebuje víc energie turbo, která pak bude chybět jinde. Navíc čas který tím zvýšením výkonu usetříš, všechen plus cca 20% navíc postrácíš tím že vezeš hmotnost navíc ( hlavně na brzdách). To je první věc co konstruktér řeší, hmotnost a těžiště. Tyto veličiny mají největší podíl na rychlosti.
Navíc jsem slyšel, že mají strach, že by se neomezené zvýšení průtoku zneužívalo u pomalých jezdců k bránění předjíždění...

Navíc čas který tím zvýšením výkonu usetříš, všechen plus cca 20% navíc postrácíš tím že vezeš hmotnost navíc ( hlavně na brzdách).

Tohle mě napadlo, proto jsem dodal, že je otázka, zda to k něčemu bude. Každopádně díky za rozbor. Má hlavu a patu a netajím se tím, že nejsem tak znalý, ale proč nediskutovat.

Sebastian titul 2019!!! | Forza Honda!!!

Triper  |  04. 10. 2018 15:28

Od toho tu jsme

Triper  |  04. 10. 2018 15:48

Škoda že tu takových jako ty není víc...
To by jsme vymysleli věci ;)

Tak snažím se, ale i tak tady schytávám od ruzných lidí kritiku. uznávám, že občas mé příspěvky jsou provokativní.
Ty diskutuješ na dobré úrovni.

Sebastian titul 2019!!! | Forza Honda!!!


1 2 3

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

16:06 | Toto Wolff navrhuje zrušit šikanu na rovince Mistral na okruhu Paula Ricarda. Okruhy s dlouhými rovinkami (Montreal, Baku) prý nabízí lepší show.
18:07 | Steiner označil víkend ve Francii za nejhorší v historii týmu.
17:25 | Norrise a Ricciarda doplní u stewardů Raikkonen.
17:07 | Ricciardo vyšetřován za souboj s Norrisem v posledním kole

GP Francie 2019

Pátek 21. června 2019
1. trénink Hamilton (1:32.738)
2. trénink Bottas (1:30.937)
Sobota 22. června 2019
3. trénink Bottas (1:30.159)
Kvalifikace Hamilton (1:28.319)
Neděle 23. června 2019
Závod Hamilton