F1 v roce 2021: Vyšší otáčky, neomezené množství paliva a kratší vozy

Ross Brawn v Singapuru představil koncepty vozů pro rok 2021. Plány postupně dostávají konkrétnější obrysy.
F1 v roce 2021: Vyšší otáčky, neomezené množství paliva a kratší vozy

Podle Auto Motor und Sport Pat Symonds i nadále vylepšuje koncept vozu pro rok 2021.

Jednou ze změn má být omezení maximální délky rozvoru. Ta bude nově 3,4 m, což je o 20 až 30 centimetrů méně, než je rozvor současných vozů.

Ross Brawn ukázal, jak by mohl vypadat vůz F1 v roce 2021

Ross Brawn ukázal, jak by mohl vypadat vůz F1 v roce 2021

Počítá se také s tím, že vozy budou kompaktnější. Na stůl se vrací oblíbené témat tzv. Ground-Effectu. Podlaha vozu by generovala více přítlaku, takže by se inženýři nemuseli tolik spoléhat na přítlak z křídel, které vytváří za vozem turbulence a stěžují předjíždění. Ground-Effect ovšem nemá být tak extrémní, jako tomu bylo v 80. letech.

Neomezené množství paliva

Průtok paliva má být zvýšen na 110 kilogramů za hodinu. Zvýší se i další parametry. Otáčky z 10 500 na 12 000. Formule 1 se má dostat přes výkon 1000 koní. Hlavním cílem je zlepšit zvuk.

Naopak celkové množství paliva se pravděpodobně nezvýší. Současný limit bude přímo zrušen! Ale jen teoreticky. Bude zde výše uvedené omezení průtoku paliva, ale především selský rozum. Nikdo nebude chtít mít na startu příliš těžký vůz. Reálně se bude tankovat maximálně 120 kg (160 litrů) paliva.

Zvýšit se má také množství využívané elektrické energie. Ze 120 na 140 kW.

Úspory chce F1 hledat omezením času, který týmy věnují testům na dynamometrech. V letech 2021 až 2023 má dojít k postupnému omezení z 2 tisíc na 1 tisíc hodin ročně.

Zachování MGU-H odrazuje nové výrobce, říká Cosworth

Zachování MGU-H odrazuje nové výrobce, říká Cosworth

Další článek: Häkkinen obhajuje týmovou režii. Je to byznys, říká Fin

16:35 | Williams bude mít částečně nového partnera. Od roku 2020 se jim stane RoKIT Drinks.
14:43 | F1 bude GP Mexika vysílat přes Twitch, ale jen v Německu, Lucembursku, Švýcarsku, Dánsku, Norsku a Švédsku.
21. října | Nicholase Latifiho čekají tři první tréninky v řadě. Může to být příprava na příští rok. Latifi je favoritem na sedačku u Williamsu.
18. října | Alex Albon navštívil Correu v nemocnici. odkaz

GP Mexika 2019

Pátek 25. října 2019
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 26. října 2019
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 27. října 2019
Závod 20.10