F1 v roce 2021: Až 25 závodů, bonus pro Ferrari a rozpočtový strop

V roce 2021 má proběhnout největší revoluce v historii F1. Velikost této změny tkví zejména v rozsahu. Změní se příjmy, výdaje i technická pravidla.
F1 v roce 2021: Až 25 závodů, bonus pro Ferrari a rozpočtový strop

Auto Motor und Sport přinesl několik nových informací ohledně pravidel a změn, které mají nastat za dva roky.

Už v příštím roce by mohla nastat první fáze rozpočtového stropu. Nepůjde o žádná omezení, ale jen o snahu získat údaje o hospodaření týmů. V roce 2021 pak začne postupně omezování výdajů. V prvním roce 180, pak 165 a nakonec 135 milionů dolarů.

Peníze z komerčních práv za rok 2018: nejvíce si polepšil Haas, Ferrari opět s nejvyšší sumou

Peníze z komerčních práv za rok 2018: nejvíce si polepšil Haas, Ferrari opět s nejvyšší sumou

Změní se i rozdělování příjmů. Kromě peněz za pořadí bude v určité podobě zachován bonus pro Ferrari (40 milionů) a také bonusy pro výrobce motorů (10 milionů), kteří by měli dodávat své pohonné jednotky za pevně stanovenou částku.

V polovině letošního roku by měly být podle Rosse Brawna k dispozici také technická pravidla. Později se však ještě mohou upravovat. F1 chce sledovat, jak budou fungovat letošní změny. Ty mají totiž stejný hlavní cíl jako pravidla pro rok 2021 – zlepšit předjíždění.

Demokracie zůstane

Týmy mají být i po roce 2020 zapojeny do rozhodovacího procesu o nových pravidlech. Systém má být však pružnější a jednodušší. Bude patrně snaha, aby změny bylo možné schválit nějakou formou většiny. Dnes je od určitého data pro změny v aktuální či blížící se sezóně nutný jednomyslný souhlas. 

F1 se chce postupně dostat až na 25 závodů. V současném formátu závodního víkendu to však není možné. Konkrétní řešení není zatím jasné. Může dojít například ke zkrácení pátečních tréninků. Ross Brawn chce minimálně zvýšit efektivitu týmů – například omezením počtu hodin, které je možné na okruhu odpracovat. Už dnes platí večerka, která omezuje práci v noci.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (69) Další článek: Mezi mnou a Arrivabenem to nebylo osobní, říká Binotto
15:55 | Jody Egginton je novým technickým ředitelem Toro Rosso.
21. března | Juan Manuel Correa se stal novým vývojovým jezdcem Alfy Romeo. Není to překvapení, Correa závodí za český juniorský tým Sauberu ve F2.
21. března | Pneumatiky pro Monako: C5, C4, C3... tedy nejměkčí a stejné jako pro Kanadu.
21. března | Ayrton Senna by dnes oslavil 59. narozeniny.

GP Bahrajnu 2019

Pátek 29. března 2019
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 30. března 2019
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 31. března 2019
Závod 17.10