Výška zadního křídla by se měla v příští sezóně zvýšit, aby jezdci lépe viděli, co se děje za nimi.
Incident z kvalifikace na GP Rakouska mezi Vettelem a Sainzem opět rozvířila diskuse o tom, kolik toho jezdci ze svého kokpitu vidí. Vettel dostal za blokování Sainze penalizaci 3 míst. Španěla ale tehdy neviděl.
Obecně na horší viditelnost si stěžoval také Valtteri Bottas, který ve Spa na rovince Kemmel neviděl Vandoorna. Incident dopadl pro jezdce McLarenu hůře, roztočil se a měl kontakt s bariérou.
Nyní se chystají změny, aby jezdci lépe viděli, co se děje za nimi. Od příští sezóny by měla být zadní křídla o 50 mm výše.
Kromě toho dojde také k úpravě pravidel okolo pozice zrcátek, které by měly být níže a dál od šasi. Inženýři mají tendenci se zrcátky pracovat tak, aby je využili pro aerodynamické účely. Někdy je to ovšem na úkor viditelnosti.
Změny musí ještě schválit Strategická skupina a Světová rada motorsportu, ale předpokládá se, že půjde jen o formalitu.
Foto: Getty Images / Mark Thompson