F1 v prvním tréninku v Zandvoortu vyzkouší DRS v poslední zatáčce | Foto: Getty Images / Lars Baron

Foto: Getty Images / Lars Baron

F1 v prvním tréninku v Zandvoortu vyzkouší DRS v poslední zatáčce

F1 se v Zandvoortu vrací k myšlence aktivace DRS už v poslední zatáčce.

Formule 1 se vloni vrátila na okruh Zandvoort, který předtím prošel rekonstrukcí.

Zandvoort nabízí v podstatě jen jednu rovinku. První DRS byla umístěna mezi 10. a 11. zatáčku, což ale není úplná rovinka. Druhá DRS byla logicky umístěna na startovní a cílovou rovinku. 

Detekční bod byl vloni pro druhou DRS zónu 15 metrů před 13. zatáčkou (předposlední zatáčka). Hodně se však diskutovalo o umístění aktivačního bodu. Na okruzích je běžně za poslední zatáčkou. Vzdálenost od ní závisí na její délce, protože nechceme, aby bylo DRS až příliš silné.

Na zrekonstruovaném Zandvoortu je však poslední zatáčka Arie Luyendyk Bocht klopená a to poměrně výrazně – o 18 °. Ve hře byla možnost, že by jezdci aktivovali DRS už tam. Z bezpečnostních důvodů k tomu však nedošlo a aktivační bod byl umístěn až 30 metrů za touto zatáčkou.

Závod však nepřinesl tolik předjíždění, jak F1 doufala. Letos se tak myšlenka DRS v poslední zatáčce vrací. Jezdci si to vyzkouší v prvním tréninku.

„Současný stav je takový, že budeme mít DRS před poslední zatáčkou, abychom trochu zlepšili závodění v Zandvoortu,“ řekl pro Viaplay technický ředitel FIA pro monoposty Nikolas Tombazis.

„Naše mysl je ale v tomto otevřená a požádáme týmy o jejich zpětnou vazbu. Ptali jsme se jich už v simulacích, ale také po prvním tréninku budeme týmy žádat o zpětnou vazbu.“

„Pokud budeme mít pocit, že existuje nějaké, byť jen vzdálené, bezpečnostní riziko, pak bychom museli po prvním tréninku zasáhnout a změnit to.“

Otázkou také je, co udělá DRS v zatáčce s pneumatikami. 

„Obvykle, když otevřete DRS, přenesete zatížení na přední, takže zatížíte mnohem více přední pneumatiky než zadní,“ řekl Mario Isola na dotaz webu Motorsport.com.

„Budeme muset po tomto testu zkontrolovat data, abychom pochopili, zda například zadní pneumatiky klouzají. Můžeme mít například určité přehřátí povrchu, ale v tuto chvíli je trochu obtížné udělat správnou předpověď.“

Pirelli nasadí v Zandvoortu nejtvrdší směsi ze svého portfolia. Isola věří, že se týmy budou chtít v závodě nejtvrdší směsi vyhnout. Očekává dvě zastávky v boxech.

„Doufám, že s výběrem, který jsme zvolili pro Zandvoort, budeme mít trochu více akce a trochu více předjíždění. Očekávám, že rozdíl v čase na kolo mezi C1 a C2 bude mnohem větší než C2 a C3.“

Doporučujeme

Články odjinud