Ferrari poráží Mercedes zejména na rovinkách. Formule 1 využila spolupráci s Amazonem a uveřejnila na videu pěknou analýzu.
Video srovnává Lelcercovo kolo, kterým se dostal na pole position, s Hamiltonovým, který na Monačana ztratil 4 desetiny.
Srovnání se zaměřuje na rychlé pasáže okruhu v Soči. Právě tam získávalo Ferrari na Mercedes klíčové desetinky, které pak zase ztrácelo v pomalých částech okruhu. Problémy Ferrari v pomalých zatáčkách se ale částečně zlepšily. Podle některých analýz je Ferrari v pomalých zatáčkách dokonce druhé nejrychlejší právě za Mercedesem.
Tady ještě celkový pohled na minisektory. Červeně jsou znázorněny ty, ve kterých byl rychlejší Leclerc, zeleně ty, kde byl rychlejší Hamilton.
Wolff mluví o motorové formuli
U Mercedesu nejsou samozřejmě současnou situací nadšeni. Podle nich se z F1 opět stává „motorová formule“.
„Rozhodně je to netradiční, protože s dozrávajícími pravidly je obvykle nalezení takto velkých pokroků neobvyklé,“ řekl Wolff pro RaceFans. „Nyní je to tak, že se z toho opět stává motorová formule.“
„Všichni musíme pochopit, jak můžeme zvýšit výkon motoru a současně najít správný poměr výkonu a odporu a porozumět pneumatikám. Je to tato kombinace.“
„Myslím, že se musíme podívat na všechny oblasti motoru, zda existují nějaké inovace, které jsme měli najít.“
Podle Wolffa jde klasicky o spalování, zvýšení účinnosti. „Z roku na rok tu nemluvíme o procentech, ale je to méně než procento. Tolik dokážete získat klasickým vývojem.“ Podle Wolffa jsou tady současná pravidla už tak dlouho, že je těžké najít více výkonu.
Ferrari šlo letos cestou nízkého odporu, což ale znamená také nižší přítlak. V kombinaci s letošními pneumatikami, které se obtížně udržují v provozním okně, se to neukázalo jako dobrý tah. V průběhu sezóny Ferrari hledalo přítlak. Podle Wolffa je ale rozdíl mezi koncepty malý. „Pokud se podíváte na dva extrémy, které najdete na startovním roštu, najdete rozdíl dvě desetiny,“ dodal Wolff.
Foto: Getty Images / Charles Coates