F1 si musí udržet tradiční okruhy, shodují se jezdci

Piloti formule 1 se zastávají závodu na italské Monze, kterému hrozí vyřazení z kalendáře velkých cen.
F1 si musí udržet tradiční okruhy, shodují se jezdci

Současné dějiště Velké ceny Itálie má smlouvu do konce roku 2016. Podle Bernieho Ecclestona by však kontrakt nemusel být prodloužen.

Lewis Hamilton, který v Monze vyhrál v roce 2012, poukázal na to, že tribuny v Monze jsou pravidelně zaplňovány fanoušky, o čemž se některých dalším okruhům může nechat jen zdát.

„Je důležité nezapomínat na to, že sport by neexistoval, kdyby nebyl pro fanoušky,” řekl Hamilton. „Samozřejmě jde také o rozhodnutí lidí z hlediska obchodu, ale jezdíme i na okruhy, kde na tribunách nikdo není.

Je tu pár výjimek, jako třeba Monza, kde je okruh plný fanoušků a to opravdu dělá ten podnik. Myslím tedy, že je velmi důležité, abychom se pokusili udržet tyto okruhy.”

Ecclestone chce vyškrtnout Monzu z kalendáře formule 1

Ecclestone chce vyškrtnout Monzu z kalendáře formule 1

Podle Felipeho Massy z Williamsu by byla ztráta Monzy pro formuli 1 bolestivá.

„Monza je fantastické místo, jsou tam skvělí fanoušci, takže pokud tam už nebudeme závodit, bude to pro formuli 1 špatné,” nechal se slyšet Massa.

„Musíme jezdit do míst, kde lidé opravdu milují F1, jako je třeba Silverstone. Pokud o něj přijdeme, pro nás všechny to bude negativní. Doufám tedy, že do Monzy budeme jezdit ještě mnoho, mnoho let.”

Jenson Button pak zastává názor, že Monza je 'ikonickým závodním okruhem ze staré školy'.

„Je tam tolik historie. Fanoušci úplně milují ten sport a udělají pro něj cokoliv.

Nejsou tam proto, aby podporovali nás, podporují určitý tým, to je ale skvělé. Je úžasné vidět jejich nadšení, jsou to vlastenci.

Na té trati se také dobře jezdí. Vždy nabízí dobré závody, takže je škoda, že jej už neuvidíme v kalendáři.”

Váš názor Další článek: Haas vstupuje do formule 1 už teď jako sponzor Ferrari
18:22 | Podle Sirotkina je nové přední křídlo Williamsu krokem vpřed.
17:40 | Vypadá to, že by jezdci v Německu mohli mít problém s puchýři, ale v neděli bude možná o něco chladněji.
13:16 | Alonso: Kdo je ten Renault přede mnou? Inženýr: Hülkenberg Alonso: Amatér!
11:47 | Ricciardo nasadil nový MGU-K, baterii a elektroniku. Čekají ho penalizace.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink Ricciardo (1:13.525)
2. trénink Verstappen (1:13.085)
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10