Formule 1 uveřejnila statistiky sledovanost a počtu fanoušků za rok 2017.
Změna pravidel ale také comeback Ferrari nepochybně přispěli k růstu sledovanosti formule 1.
Oproti roku 2016 stoupla sledovanost F1 na dvaceti největších trzích o 6,2 %. Na těch klíčových o:
- Itálie: 19,1 %
- Brazílie: 13,4 %
- Velká Británie: 3,9 %
- Německo: 0,9 %
Za zmínku stojí také růst sledovanosti v Číně (+42,2 %).
Největšími trhy pro F1 jsou: Austrálie, Rakousko, Belgie, Brazílie, Kanada, Čína, Dánsko, Finsko, Francie, Německo, Itálie, Polsko, Rumunsko, Rusko, Španělsko, Švýcarsko, Velká Británie a USA.
Alespoň jeden přenos F1 sledovalo vloni 352,2 milionů lidí. Číslo stouplo poprvé od roku 2010. V předešlých letech naopak klesalo.
V Mexiko číslo stouplo o 22,6 %, v Itálii o 16,7 % a v USA o 13 %.
Brazílie je stále největším trhem s 76 miliony diváků, ačkoliv toto číslo kleslo o 1,8 % a po odchodu Massy asi bude i nadále klesat.
Daří se i na sociálních sítích
Na sociálních sítích (Facebook, Twitter, Instagram a Youtube) sleduje účty formule 1 celkem 11,9 milionů lidí. To je nárůst o 54,9 % oproti toku 2016. F1 je momentálně na sociálních sítích nejrychleji rostoucí sportovní značkou:
- F1: 54,9 %
- Formule E: 43,3 %
- La Liga: 29,2 %
- Adidas: 28,4 %
- Puma: 20,4 %
- Liga mistrů: 18,9 %
- NHL: 11,4 %
- NASCAR: 11,1 %
Foto: Getty Images / Mark Thompson