F1 se daří: Stoupá sledovanost i počty fanoušků na sociálních sítích

Formule 1 uveřejnila statistiky sledovanost a počtu fanoušků za rok 2017.

Změna pravidel ale také comeback Ferrari nepochybně přispěli k růstu sledovanosti formule 1.

Oproti roku 2016 stoupla sledovanost F1 na dvaceti největších trzích o 6,2 %. Na těch klíčových o:

  • Itálie: 19,1 %
  • Brazílie: 13,4 %
  • Velká Británie: 3,9 %
  • Německo: 0,9 %

Za zmínku stojí také růst sledovanosti v Číně (+42,2 %). 

Největšími trhy pro F1 jsou: Austrálie, Rakousko, Belgie, Brazílie, Kanada, Čína, Dánsko, Finsko, Francie, Německo, Itálie, Polsko, Rumunsko, Rusko, Španělsko, Švýcarsko, Velká Británie a USA.

Návštěvnost závodů stoupla o 8 %, nejúspěšnější byla Kanada

Návštěvnost závodů stoupla o 8 %, nejúspěšnější byla Kanada

Alespoň jeden přenos F1 sledovalo vloni 352,2 milionů lidí. Číslo stouplo poprvé od roku 2010. V předešlých letech naopak klesalo.

V Mexiko číslo stouplo o 22,6 %, v Itálii o 16,7 % a v USA o 13 %. 

Brazílie je stále největším trhem s 76 miliony diváků, ačkoliv toto číslo kleslo o 1,8 % a po odchodu Massy asi bude i nadále klesat.

Daří se i na sociálních sítích

Na sociálních sítích (Facebook, Twitter, Instagram a Youtube) sleduje účty formule 1 celkem 11,9 milionů lidí. To je nárůst o 54,9 % oproti toku 2016. F1 je momentálně na sociálních sítích nejrychleji rostoucí sportovní značkou:

  • F1: 54,9 %
  • Formule E: 43,3 %
  • La Liga: 29,2 %
  • Adidas: 28,4 %
  • Puma: 20,4 %
  • Liga mistrů: 18,9 %
  • NHL: 11,4 %
  • NASCAR: 11,1 %

Foto: Getty Images / Mark Thompson 

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
16:35 | Carlos Sainz (starší) vyhrál podruhé v životě Dakar.
10:31 | Claire Williamsová se vdala...
19. ledna | Podle Auto Motor und Sport Strategická skupina nepřijala žádná zásadní rozhodnutí. Red Bull se opět neúspěšně pokou… odkaz
19. ledna | Sirotkin má víceletý kontrakt.
19. ledna | Sergej Sirotkin by měl jezdit s číslem 35.