F1 s Bahrajnem nemá žádný problém - vždyť chceme jen jediné, závodit

F1 s Bahrajnem nemá žádný problém - vždyť chceme jen jediné, závodit

Vítězství Rosberga a Mercedesu v Číně bylo pro formuli 1 vynikající, ale podaří se jim totéž v horkém Bahrajnu? Mluvíme-li o tomto víkendu, nechme sport, politiku a náboženství pěkně odděleně.

Myslím, že nikdo nečekal, že Mercedes bude v Číně takto dominantní. Pro všechny to bylo více než příjemné překvapení. Pro formuli 1 je dobré, že Stříbrné šípy začaly znovu vítězit. Byl to skvělý výsledek i pro samotného Nika, neboť se na něho začalo pomalu zapomínat. V tomto sportu se již pohybuje nějaký ten pátek, je to syn slavného otce, ovšem na rozdíl od Jacquese Villeneuva či Damona Hilla dosud nedosáhl takových výsledků. Keke Rosberg možná mezi fanoušky nevzbuzuje tolik emocí jako otcové dvou zmiňovaných jezdců. Dokonce i já mám o jedno vítězství na kontě více. Na rozdíl od něho jsem ale nikdy nebyl mistrem světa!

Když si vzpomenu na své první vítězství ve formuli 1, nemůžu se ubránit myšlenkám, jak jsem byl naivní. Kdybych byl v té době vyspělejší, nepochybně bych odvedl mnohem lepší práci. Nico odjel již 111 velkých cen, je kompletnějším jezdcem. Šanci na vítězství přetavil v triumf s velkým přehledem. Zajímavým srovnáním ovšem budou výkony Mercedesu v Bahrajnu. Vítězný vůz je vítězným vozem, ovšem otázkou zůstává, kam až ho mohou v daných podmínkách dostat pneumatiky. Michael Schumacher a Mark Webber po závodě prozradili, že jakmile překročíte standardní životnost pneumatiky, musíte se křečovitě držet volantu, abyste vůz vůbec mohli ukočírovat.

Rivalové chtějí přidat svou trošku do mlýna

Pokud už letos dokázal zvítězit McLaren, Ferrari a Mercedes, je jasné, že na to má také Red Bull. Pořád má rychlé auto. Klíčem k loňským úspěchům Sebastiana Vettela byly dobré výchozí pozice vzešlé z častých pole position. Zdá se, že kamenem úrazu je letos zahřívání předních pneumatik, což Sebovi trochu sebralo vítr z plachet. Chladné počasí v Šanghaji Mercedesu jednoznačně svědčilo. Kdo tvrdí, že teplo v Bahrajnu není přesně tím, na co Red Bull čeká? Očekávám, že tamní závod bude soubojem mezi McLarenem a právě Red Bullem. Lewise Hamiltona jsme letoš ještě zvítězit neviděli, ale konzistentními výkony a třemi třetími místy se vyhoupl do čela mistrovství světa. OK, v Austrálii to bylo ještě poněkud roztěkané, ale v Malajsii a Číně vypadal mnohem více odpočatě. Zřejmě si konečně uvědomil, že nemůže vyhrát všechno. Stále od něho ale očekávám velké výkony. Naproti němu se v garáži pohybuje Jenson Button, kterého můžeme považovat za jednoho z nejspolehlivějších pilotů současného pole.

Velká témata mimo závodní trať

V pondělí jsem letětl z Číny domů, zatímco můj kolega Jake Humphrey si to zamířil rovnou do Bahrajnu. Poslal mi esemesku, že to tam vypadá stejně jako vždy. Jistě, s blížícím se víkendem bude přibývat protestů a nemůžeme ignorovat to, co se tam děje, ale co se lidských práv týče, vzpomeňme si na Čínu. Je tam po této stránce vše v pořádku? A co loňské pouliční nepokoje v Londýně? Můžeme se pokoušet držet velkých myšlenek, ale sport je sport. Nejvíce mě trápí ti, kteří se formuli 1 snaží použít jako  prostředek pro realizaci vlastních zájmů. F1 nemá žádný problém se sunnitskými vládci Bahrajnu, ani nemá nic proti šíitské majoritě. Žádnou náboženskou skupinu neupřednostňuje ani nediskriminuje. Formuli 1 v Bahrajnu zajímá jen závodění na trati navržené Hermannem Tilkem, která by ostatně mohla stát kdekoliv jinde na světě.

Doporučujeme

Články odjinud