Formule 1 představila pravidla pro rok 2021

Formule 1 představila změny pro rok 2021 v oblasti technických i finančních pravidel.

Formule 1 zažije patrně největší změnu ve své historii. V roce 2021 se změní technická pravidla i rozdělení peněz. Bude také zaveden rozpočtový strop a dočkáme se 18palcových pneumatik.

Shrnutí nejdůležitějších změn

Jedním z hlavních cílů je usnadnit předjíždění. Vozy mají za jiným vozem ztratit 14 % přítlaku, oproti současným 45 %. Tvorba přítlaku se přesune z předního křídla, které bude jednodušší, do oblasti podlahy. Zavedeny budou 18palcové pneumatiky, které bude možné minimálně do roku 2022 i nadále předehřívat.

Minimální hmotnost vozu vzroste ze 743 kg na 768 kg. Kromě změn v oblasti šasi a pneumatik se do hmotnosti promítne také větší hmotnost pohonných jednotek – v tomto případě je to jedno z opatření, které má zajistit snížení nákladů na pohonné jednotky. Dalším je třeba omezení možných materiálů pro jejich výrobu (jen na ty komerčně nabízené).

Dojde k omezení vývoje převodovek, který má být na pět let zmrazen

Očekává se, že vozy budou po 3 až 3,5 s pomalejší na kolo než dnes.

Závodní víkend bude mít tři dny. Technické přejímky a marketingové povinnosti budou v pátek. Jiné změny (kvalifikace apod.) v plánu nejsou.

Týmy budou muset nově závodit se specifikací vozu, se kterou absolvovali technické přejímky. Nebude tedy možné na poslední chvíli přidávat jiné díly apod. Testovat v pátek díly, které budou nasazeny až v dalších závodech, samozřejmě bude možné. Kalendář závodů může mít až 25 závodů.

Finanční strop bude 175 milionů dolarů a to pro 21 závodů. Každý závod navíc znamená + 1 milion dolarů. Existuje ale velký seznam věcí, které se do rozpočtového stropu počítat nebudou: náklady na jezdce (plat, cestovní náklady, poplatek za super licenci), marketing, odpisy a amortizace, vstupní poplatek pro FIA, bonusy pro zaměstnance na konci roku, náklady na platy pro tři nejlépe placené zaměstnance atd. 

17:39: závodní víkend bude zhuštěn do tří dnů. Čtvrteční program se přesune na pátek, ale množství jízd na trati zůstane zachováno. 

17:38: předehřívání pneumatik (dečky) bude zatím zachováno, ale má být zlevněno. 

17:36: zlevnit mají také převodovky. Nepůjde se cestou jednoho dodavatele, ale zmrazením vývoje. V pětiletém cyklu má být možnost jednoho většího přepracováni. Rozměry převodovky budou striktně určené. 

17:35: Bude se zavádět ekologičtější palivo. V roce 2021 má být obnovitelná složka (sintetická paliva) tvořit 20 %. V dalších letech bude růst.

17:35: F1 chce snížit výdaje na pohonné jednotky a to třeba:

  • zvýšením hmotnosti (píše se o 5 kg)
  • omezením využívaného materiálů (dostupný jen ten komerčně využívaný)
  • standardizace palivové pumy

17:27: pokud dnes jede vůz za jiným vozem, má asi jen 55 % přítlaku. Nově by to mělo být 86 %. Bude tedy snadnější sledovat jiný vůz.

17:21: Stránky FIA jsou přetížené. Ale první podrobnosti. Minimální hmotnost vzroste ze 743 na 768 kg.

17:13: černé na bílém (a postupně na F1sport):

17:11:

17:05: Potvrzeno zavedení vymahatelného rozpočtového stropu 175 milionů dolarů. Dříve se uvádělo, že se do něj nebudou počítat například platy jezdců, šéfů týmů apod. Očekáváme, že to platí.

17:04: Jean Todt potvrdil, že Světová rada motorsportu pravidla schválila.

17:01: a máme první fotky... dáváme do galerie.

16:57: Na tiskové konferenci je přítomný i model vozu pro rok 2021.

16:29: Mercedes a Red Bull navrhovali, aby v roce 2021 platil jen rozpočtový strop a technická pravidla až od roku 2022. Neprošlo to a například Ferrari je proti. Dnes prezentovaná pravidla by tak měla od roku 2021 začít skutečně platit. 

16:28: Vítejte u online přenosu. Přehledně do jednoho článku postupně umístíme vše, co se týká dnešního oznámení nových pravidel. K některým podrobnostem se pak dostaneme v dalších dnech.

Další článek: Siedl je realista. Prozradil, kdy může McLaren začít vyhrávat

18:13 | Incident mezi Pérzem a Grosjeanem bez trestu....
17:20 | Pérez a Grosjean předvoláni před sportovní komisaře kvůli incidentu v posledním tréninku.
15:22 | Nové pneumatiky, jedno rychlé kolo. Podle Norrise kvalifikace maskují problémy McLarenu. V kvalifikacích je to dobré, závodní tempo je ale na úrovni Renaultu a Racing Pointu.
10:08 | Podle nového znění sportovních pravidel 2020 (zde: odkaz ) bude moci jezdec použít v sezóně 3 MGU-K (dnes jsou to 2).

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink Albon (1:16.142, mokro)
2. trénink Vettel (1:09.217)
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink Hamilton (1:08.320)
Kvalifikace Verstappen (1:07.508)
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10