F1 pod palbou americké kritiky. Je elitářská, chtějí jen naše peníze, říká Rahal

Oznámení Red Bullu o ukončení snahy získat do týmu AlphaTauri ve formuli 1 Coltona Hertu vyvolalo vlnu kritiky mezi dalšími americkými závodníky.
Foto: IndyCar
F1 pod palbou americké kritiky. Je elitářská, chtějí jen naše peníze, říká Rahal | Foto: IndyCar

Red Bull tento týden oznámil, že se vzdává snahy zajistit jezdci IndyCar sedačku u týmu AlphaTauri, jelikož Američan nemá potřebný počet bodů pro zisk superlicence.

Člen slavného amerického závodního rodu Graham Rahal, který už 15 let závodí v americkém formulovém šampionátu IndyCar, v reakci na příspěvek Dave Moodyho na twitteru, ve kterém stálo: „F1 to dává jasně najevo už mnoho let. Nemají zájem o amerického pilota, chtějí jen americké dolary“, vyjádřil frustraci nad současnou situací.

„Zatraceně správně. F1 je elitářský sport. Nechtějí nás. Pamatujte si to. Chtějí peníze amerických společností, chtějí peníze bohatých Američanů. Ale o zbytek se nestarají. Vždy to tak bylo, vždy to tak bude,“ napsal Graham Rahal.

„A pro ty, kteří chtějí říct, že si Colton Herta nezaslouží to právo. Jste mimo. Je stejně talentovaný, ne-li více než ostatní. Je vítězem. Dostal se na vrchol a vedl si výjimečně dobře. FAKTA!“

Rossi: Herta platí cenu za chamtivost formule 1

S kritikou F1 a systému superlicence FIA přišel další závodník a dosud poslední Američan závodící ve formuli 1 Alexander Rossi.

„Celá myšlenka (superlicence) spočívala v tom zabránit lidem, aby si kupovali svou cestu do F1 a aby působila jako motivační faktor pro talenty. To je skvělé,“ říká Rossi.

„Všichni se shodneme, že Colton má talent a schopnosti na to být ve F1. To je také skvělé a měl by dostat tu příležitost, pokud mu bude nabídnuta. Tečka.

„Motorsport zůstává nejproslulejším sportem na světě, ve kterém peníze převažují nad talentem. Co je zklamáním a podle mého názoru základním problémem, je to, že sportovní prvek často ustoupil do pozadí byznysu, že musela být zavedena metoda, aby určité týmy přestaly angažovat jezdce čistě na základě jejich finanční podpory.

„Nakonec tato minulá rozhodnutí, ať už učiněna z chamtivosti nebo nutnosti, stála Coltona příležitost učinit rozhodnutí, zda chce změnit kariéru a závodit ve F1. Ne body pro licenci.“

Další článek: Williams je připraven experimentovat a příští rok dát šanci Sargeantovi

Témata článku: , , ,

Aktuality

5. října | Podle MotorsportWeek představí Ferrari svůj hypercar pro Le Mans oficiálně 30. října v Imole během tradiční akcie Ferrari Finali Mondiali. Vůz by měl mít název F255. 
5. října | 30. narozeniny dnes slaví Kevin Magnussen. 
5. října | Podle dvou zdrojů BBC je velmi nepravděpodobné, že se tento týden dozvíme něco o rozp. stropech za rok 2021. Jiní říkají, že neslyšeli nic o dalším zpoždění. Dopoledne FIA uvedla, že dnes poskytne aktualizace ohledně harmonogramů procesu dodržování finančních předpisů. 
5. října | Jost Capito potvrdil, že na seznamu jezdců, které Williams zvažuje pro příští rok, je také Mick Schumacher. 

GP Japonska 2022

Pátek 7. října 2022
1. trénink Alonso
2. trénink 08.00–09.30
Sobota 8. října 2022
3. trénink 05.00–06.00
Kvalifikace 08.00–09.00
Neděle 9. října 2022
Závod 07.00