F1 není tak špatná, jak lidé tvrdí, říká Heidfeld

Klíčové podle něj je, aby se sport dostal ze spirály negativní nálady.
F1 není tak špatná, jak lidé tvrdí, říká Heidfeld

Bývalý pilot formule 1 Nick Heidfeld se domnívá, že královská třída motorsportu není v také špatném stavu, jak se o ni v současné době často říká.

Formule 1 je ve své nové éře hybridních přeplňovaných šestiválců obklopena negativitou. Kritika se již snesla na slabý zvuk současných pohonných jednotek, dominanci jednoho týmu či nízkou atraktivitu samotných závodů.

Heidfeld podotkl, že jsou oblasti, na kterých je třeba zapracovat, dodal však, že F1 je podle něj v lepším stavu, než jak se tvrdí.

„Předně si myslím, že se formule 1 musí dostat z téhle negativní spirály, ve které se nachází, která podle mého nevznikla ze správného důvodu,“ řekl Heidfeld.

„Samozřejmě, vždycky můžete něco zlepšit, ale F1 není tak špatná, jak se ji někteří lidé snaží zobrazit. Stále má fanstastické vozy s fantastickými jezdci a dobré závodění.“

Heidfeld však podpořil některé kritické názory, když si postěžoval na zvuk a také systém DRS, který podle něj činí předjíždění příliš snadným.

„Co chybí mně, je zvuk a také předjíždění je s DRS příliš umělé. Sice se aspoň více předjíždí, ale někdy jedno auto předjede jiné na rovince a ještě se před něj stihne zařadit. Mělo by k tomu dojít na konci. To mi trochu chybí.“

Němec dodal, že podle jeho názoru by závodění prospěla lepší mechanická přilnavost.

„Myslím, že (mechanický grip) závodění vždycky pomůže. Zejména vzhledem k tomu, že přicházíte o aerodynamický přítlak, když jedete za jiným vozem. Takže, mít mechanický přítlak a lepší přilnavost pneumatik je správná cesta.

Zlepšuje to také bezpečnost, zejména přilnavost gum. Když ve voze, který produkuje větší grip díky aerodynamice dostanete smyk a jedete bokem nebo pozadu, ztratíte všechno. Pokud máte velké pneumatiky, které více drží, je to bezpečnější a lepší pro závodění.“

Klepněte pro větší obrázek

Heidfeld, který za 12 let své kariéry třináctkrát stanul na stupních vítězů, ale nikdy na tom nejvyšším, přiznal, že má ohledně svého působení určité výčitky.

„Nebylo to plně uspokojivé,“ připustil. „Bylo skvělé mít možnost být ve F1 tak dlouho. Užil jsem si svůj čas ohromně. Jako sportovec ale chcete vítězit. Mým cílem bylo vyhrát titul, ale nakonec jsem nevyhrál ani jeden závod.

Toho samozřejmě lituji, ale snažil jsem se, jak nejlépe jsem uměl a i tak jsem si to užil.“

Foto: Getty Images / Vladimír Rys, Clive Mason

Další článek: Spousta řečí a žádná akce, říká o budoucnosti GP Itálie Ecclestone

19:53 | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
19:52 | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
17:16 | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.
11:51 | Po kolizi jezdců Premy vyhrál závod F2 poprvé v kariéře Juki Cunoda.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod Verstappen