F1 není sexy, je to PlayStation pro inženýry, říká Briatore

Flavio Briatore se opět pustil do současné formule 1. Vracet se ale nehodlá.
F1 není sexy, je to PlayStation pro inženýry, říká Briatore

Briatore má řadu odpůrců, ale některé věci mu nemohou upřít ani oni. Benetton i Renault dotáhl k titulům a do formule 1 přivedl některé významné jezdce. 

„Když jsme začali ve formuli 1 s Benettonem, každý se smál, protože Benetton byl výrobcem triček,“ vzpomíná Briatore pro arabianbusiness.com.

„Vstoupili jsme do velmi technologického prostředí s génii v oblasti inženýrství. Dlouho se ale nesmáli, protože jsme začali vyhrávat.“

Briatore přivedl do F1 i dva vícenásobné mistry světa – Schumachera a Alonsa. „Vytvořili jsme dobrý tým. Michael Schumacher byl dobrým jezdcem v té době a to samé s Alonsem. Stejný film s jiným hercem, chcete-li.“

Klepněte pro větší obrázek

Jak Briatore jezdce vybíral? „Je to pocit. Když jsem viděl Michaela poprvé, viděl jsem rozzlobeného chlapce, ale velmi plachého. Vzpomínám si, že jsem se s ním setkal poprvé v Londýně. A s Alonsem jsem se setkal poprvé také v Londýně. Ten byl příliš plachý na to, aby řekl dobré ráno a dobrou noc. Ale cítíte to. Cítíte něco uvnitř. Když mluvíte s těmito lidmi, okamžitě se změní. Když mluvíte o autech, jízdě, rychlosti. Okamžitě se v nich probudí zvíře, oheň.“

Briatore: MotoGP je sport, formuli 1 destabilizovaly hybridy

Briatore: MotoGP je sport, formuli 1 destabilizovaly hybridy

Briatore nakonec musel odejít z Renaultu a F1 po (ne)slavné singapurské kauze. Původně dostal doživotní zákaz působení ve sportu, ale ten byl nakonec zrušen.

„Nemám zákaz, už ne. Pokud bych se chtěl vrátit do formule 1, mohu hned zítra ráno,“ pokračuje Ital. Vrátit se ale nechce. „Nechybí mi. Stýská se mi po staré formuli 1.“

PlayStation pro inženýry

Podle bývalého šéfa Renaultu je dnes formule 1 PlayStation pro inženýry. „Je to teď cvičením pro inženýry, už to není sexy. Neexistuje žádný půvab.“

„Když vidíte inženýry, jak v televizi popisují úžasnou spojku, nikoho to nezajímá. Lidé se zajímají o jezdce, hvězdu. Když chcete být dnes rychlí, potřebujete, aby to financovala banka. Každý dává peníze do auta. Vše je kritické. Dotknete se čáry a jste potrestání. Nemáte správný motor, jste potrestání.“

„Myslím, že dříve či později se to změní, protože tohle nikam nevede. Není to zajímavé pro lidi. Chybí ten gladiátorský faktor. Jezdci musí bojovat. Potřebujete soupeření mezi jezdci, mezi Sennou a Prostem, Mansellem a Schumacherem. To je to, co lidé chtějí vidět.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Pascal Wehrlein bude jezdit za Manor (aktualizace)

10:10 | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10