F1 nebude elektrická celá desetiletí, říká Todt. Cowell navrhuje palivo „z nebe“

Jean Todt a Andy Cowell se shodují v tom, že formule E v nejbližších desetiletích nenahradí formuli 1. Cesta k zelenějšímu závodění vede jinudy.
F1 nebude elektrická celá desetiletí, říká Todt. Cowell navrhuje palivo „z nebe“

„V tuto chvíli můžete uvažovat pouze o F1 s hybridním motorem,“ řekl Jean Todt pro Motorsport.com. „Nelze si představit, že FE nahradí F1. 300 km/h? Neexistuje žádné elektrické závodní auto, které by dnes dokázalo ujet 300 km rychlostí vozu F1. Potrvá desetiletí, než k tomu dojde. Pokud se to vůbec stane.“

„Dnešní hybrid je správná volba. Dalším krokem je zjistit, jak můžeme mít zelenější paliva.“

Formule E chce vrátit zastávky v boxech, tentokráte kvůli rychlému dobíjení vozů

Formule E chce vrátit zastávky v boxech, tentokráte kvůli rychlému dobíjení vozů

S Jeanem Todtem souhlasí také šéf motorářů Mercedesu Andy Cowell. „Je to všechno o technologii ukládání energie,“ řekl Cowell. „Pokud je to lithium-iontové, pak je jeho časový rámec správný.“

„Pokud si vyberete vodíkové řešení, tak to lze udělat už dnes, ale auta by byla mnohem těžší a objemnější než dnes. V tu chvíli byste ztratili aspekt F1.“

„Myslím, že právě proto jsou důležité kroky, které podnikáme pro rok 2021. Zavádíme 10 % bio udržitelného paliva.“

Podíl syntetické složky má v dalších letech podle aktuálních plánů a pravidel postupně růst.

První pohled na technická pravidla pro sezónu 2021

První pohled na technická pravidla pro sezónu 2021

Palivo z nebe

„Pokud dokážeme s příští generací pohonných jednotek vyvinout motor kolem 100 % udržitelného paliva, pak existuje obrovské množství oxidu uhličitého, která bychom mohli přeměnit na palivo založené na kapalném uhlovodíku.“ 

„Nechme veškerý uhlík, který je v zemi ve formě plynu a ropy atd. Nechme ho tam, kde je. Planeta odváděla skvělou práci, aby ho tam uchovala, takže ho pojďme zachytit spíše z nebe než ze země.“

„Vytvořme kapalná paliva a 60 % tepelně efektivní motor. V tu chvíli to nebude o vyhazování vnitřního spalování. Je to o přizpůsobení a petrochemických společnostech, které se přizpůsobují zachycování uhlíku atd. Myslím, že to bude budoucnost za 10 až 20 let.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Animovaná F1 je zpět. Dělá si legraci z týmových rádií

22:04 | Tak Norrisův druhý trénink neukončilo předčasně poškození podlahy (i když to měl také), ale problém s pohonnou jednotkou.
17:28 | Klíčové výsledky kvalifikace F2: Cunoda: 1. Mazepin: 2. Shwartzman: 4. Ilott: 9. Schumacher: 18.
17:25 | Schumacher a Nissany kolidovali v kvalifikaci formule 2.
16:58 | Podle Seidla se Sainz testu s Ferrari po Abú Dhabí nemůže zúčastnit. Test je určen pro mladé jezdce. Nakonec sice nastoupí Alonso a zřejmě Buemi a Kubica, ale i tak nebude umožněn start jezdcům, kteří letos závodili.

GP Sachíru

Pátek 4. prosince 2020
1. trénink Russell (54.546)
2. trénink Russell (54.713)
Sobota 5. prosince 2020
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 6. prosince 2020
Závod 18.10