Komise F1 a Světová rada motorsportu schválily navýšení počtu komponent pohonné jednotky.
Kromě změny formátu sprintového víkendu se na Komisi F1 diskutovalo také o počtu komponent pohonné jednotky. Nakonec bylo schváleno navýšení.
V případě spalovacího motoru (ICE), turbodmychadla, MGU-H a MGU-K došlo k navýšení ze tří na čtyři povolené komponenty. V případě baterie a řídicí elektroniky se zůstává na dvou kusech na sezónu.
Změna by měla platit pouze pro letošní sezónu.
Práce na voze
Do sportovních pravidel bude nyní zahrnuta aktualizovaná definice „práce na voze“ při odpykání trestu během zastávky v boxech, která byla nedávno popsána ve sportovní směrnici.
F1 neuvedla podrobnosti, ale předpokládáme, že zanesené změny budou stejné jako v případě směrnice. Ta uvádí, že se za „práci považuje fyzický dotyk vozu nebo jezdce rukou, nářadím nebo vybavením (včetně předních a zadních zvedáků) během jakéhokoli takového trestu.“
Situace byla diskutována po penalizaci Alonsa, která byla nakonec zrušena.
Bez uhlíku
Nakonec bylo dohodnuto, že z rozpočtového stropu budou vyňaty „náklady na iniciativy v oblasti udržitelnosti“. Může jít o náklady spojené s instalací udržitelné infrastruktury, auditem a monitorováním uhlíkové stopy účastníků šampionátu, dary charitativním organizacím zabývajícím se podporou projektů udržitelnosti životního prostředí a programy kompenzace uhlíkových emisí.