F1 nadále sleduje situaci okolo koronaviru. Nejde jen o počet nakažených v místě grand prix | Foto: f1vietnamgp.com

Foto: f1vietnamgp.com

F1 nadále sleduje situaci okolo koronaviru. Nejde jen o počet nakažených v místě grand prix

Formule 1 každý den monitoruje situaci okolo epidemie koronaviru.

Pokud se něco zásadního nezmění, tak Velká cena Austrálie bude. Počítají s tím místní i F1. Jezdci tradičně odlétají do Melbourne okolo víkendu před grand prix, takže už za pár dní. Týmy ale musejí změnit plány a do Austrálie neletět přes Singapur a Honkong. Náhradní přestupní stanicí je Dubaj. 

Druhou destinací bude o týden později Bahrajn. V něm je aktuálně 49 nakažených. Ani tam se nyní nezdá, že by byl závod zrušen. Nepochybně ale budou zavedena opatření a zcela vyloučit nelze závod před prázdnými tribunami.

Otazníky visí nad Vietnamem. Aktuálně hlásí jen 16 případů, ale zakazuje vstup do země lidem z Číny, Jižní Koreje, Itálie a Íránu. Pokud už někdo chce do země vstoupit, musí podepsat prohlášení o zdravotním stavu a být 14 dní v karanténě. O dva týdny dříve ale ještě bude kolotoč F1 v Bahrajnu.

Je samozřejmě otázkou, zda by místní tato opatření striktně vyžadovali i po personálu formule 1 a to zejména ve chvíli, kdy se v zemi jede tak dlouho očekávaný první závod.

Z Itálie pochází týmy Ferrari a AlphaTauri. Oba z oblasti Emilia-Romagna, která patří mezi nejhůře postižené oblasti, i když ne ty, které jsou v karanténě.

Z Itálie je také Pirelli, které pneumatiky pro F1 vyrábí v Turecku a Rumunsku, ale sídlo má v Miláně.

Franz Tost už prohlásil, že by bylo neférové, pokud by některý z týmů nemohl nastoupit.

„Nepřemýšlím o tom a nejsem ten, kdo o tom rozhoduje, ale pokud některé týmy nemohou z jakéhokoliv důvodu jet, pak si myslím, že by bylo nespravedlivé začít sezónu. Je to velká nevýhoda pro kohokoliv.“

Maďarsko je poslední zemí, která letos hostí závody formule 1 a zatím nehlásí žádný potvrzený případ koronaviru.

Jediným odloženým závodem je zatím Čína. Formule 1 stále hledá náhradní termín, ale s ohledem na nabitý kalendář to nebude vůbec snadné. Tost je však optimista.

„Jsem optimistický, že budeme mít 22 závodů, protože v listopadu, prosinci a také v srpnu máme spoustu času, ve kterém můžeme závodit,“ dodal Tost, kterého cituje Autosport.

Doporučujeme

Články odjinud